اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

انجام 635 بازرسی بهداشتی از اصناف و اماکن در کردستان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: طی سه روز گذشته ۶۳۵ مورد بازدید از اماکن و صنوف مختلف در راستای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سنندج توسط کارشناسان بهداشت محیط این مرکز انجام شد.

آرزو فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: با اشاره به استمرار روند تشدید نظارت‌ها بر فعالیت اصناف از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پیشگیری از کرونا، اقدامات نظارتی و بهداشتی کارشناسان مرکز بهداشت سنندج بر فعالیت اماکن و اصناف مختلف این شهر در سه روز گذشته تا کنون را تشریح کرد‌.

وی خاطر نشان کرد: در مدت زمان یادشده ۶۳۵ مورد بازدید از صنوف مختلف در سطح شهر سنندج در راستای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط کارشناسان بهداشت محیط این مرکز به انجام رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در این مدت 7 اکیپ گشت مشترک ستادی از 43  واحد صنفی و در سطح محیطی کارشناسان و بازرسین این مرکز 461 مورد بازدید از مراکز و واحدهای صنفی مختلف در سطح شهر را به انجام رسانیده‌اند.

 فلاحی بیان کرد: در زمینه نظارت بر سلامت مواد خوراکی و مراکز عرضه غذای آماده تعداد 130 مورد بازدید از مراکز یاد شده توسط بازرسین این مرکز به انجام رسیده و 7 مورد از مواد غذائی  تدارک دیده شده در این مراکز برای تایید سلامت مواد مورد نمونه‌برداری قرار گرفته شده است.

 نمونه‌بردای 6 مورد نان خبازی‌های شهر سنندج 

وی از نمونه‌بردای 6 مورد نان خبازی‌های شهر سنندج در زمینه نظارت بر سلامت نان مصرفی شهروندان از نظرسنجش میزان نمک در نان و عدم استفاده از جوش شیرین خبرداد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: در جریان این بازدیدها 13 واحد صنفی متخلف اخطاریه 24 ساعته بهداشتی دریافت نمودند و مقدار 145 کیلوگرم مواد غذائی غیر قابل مصرف نیز  کشف وضبط شد.

فلاحی همچنین از پیگیری 9 مورد اخطاریه‌های صادر شده در روزهای گذشته و چهار مورد شکایات مردم ثبت شده در سامانه 190 در این سه روز خبر داد.

وی با بیان اینکه نظارت بر اقدامات روتین در راستای بهبود کیفیت آب شرب همچنان ادامه دارد، افزود: در این زمینه تعداد 30 مورد نمونه‌برداری تایید سلامت آب و تعداد 220 مورد تست کلرسنجی در نقاط مختلف شهر و روستا به انجام رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان به فعالیت مراکز نمونه‌گیری و تست کرونا گریزی زد و عنوان کرد: در سه روز گذشته 618 نفر از همشهریان در مراکز یاد شده از نظر ابتلا به بیماری کرونا مورد نمونه‌برداری قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول