اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اجرای بیش از ۵ هزار برنامه هفته دفاع مقدس در سمنان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: بیش از پنج هزار برنامه و فعالیت توسط بخش‌های مختلف به مناسبت هفته دفاع مقدس در این استان اجرا می‌شود.

اجرای بیش از ۵ هزار برنامه هفته دفاع مقدس در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدحسن سلامی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس و مقاومت ۱۴۰۰ در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: قلوب رزمندگان اسلام سرشار از عشق امام خمینی (ره) بود و جبهه‌های ما در شرایط سخت با پیام ایشان دگرگون می‌شد که نمونه آن حصر آبادان، سوسنگرد و خیبر هستند.

وی بیان کرد: فراموش نمی‌کنیم که وقتی امام خمینی (ره) می‌فرمودند جزایر مجنون باید فردا آزاد شود، جبهه‌ها آنچنان دارای شوق می‌شدند که حاضر بودند تن به تن بجنگند تا پیام امام راحل محقق شود.

وی با بیان اینکه سه هزار شهید استان سمنان در روزهای امتحانات سخت، جان خود را در سخت‌ترین روزهای امتحان، تقدیم کشور و انقلاب کردند، افزود: مجاهدان فی سبیل الله برای دفاع از کشورشان حتی لحظه‌ای درنگ نکردند و دچار تردید نشدند و حماسه‌هایی آفریدند که در تاریخ این کشور ماندگار شد و باید این موضوعات به نسل جوان منتقل شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با عنوان اینکه هفته دفاع مقدس، زمان یادآوری حماسه‌های بزرگ است که درس‌ها و عبرت‌های فراوانی برای ملت ایران اسلامی به ارمغان آورد، بیان کرد: ایمان، توکل به خدا و تقویت باورهای دینی و اعتقادی می‌تواند بر اراده‌ها، نترسیدن از دشمنان، پیروزی‌ها، استقامت و پایداری یک ملت تأثیر به‌سزایی داشته باشد.

سلامی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس زمان خوبی است که به ما یادآوری شود، با روحیه جهادی می‌تواند کارهای نشدنی را شدنی کرد، گفت: کشورمان با همین تفکر بود که برابر دنیای ظلم ایستاد، مقاومت کرد و به خودباوری رسید؛ دفاع مقدس خود یک تاریخ محسوب می‌شود و تغذیه‌کننده تاریخ این کشور برای قرون مختلف است.

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس سرافرازی ملت ایران را در این مقطع تاریخی تثبیت کرده است، افزود: دفاع مقدس آزادی‌خواهان دنیا را هم امیدوار کرد و جبهه مقاومت اسلامی یکی از ثمرات دوران دفاع مقدس محسوب می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان اضافه کرد: سهم مردم این استان در دوران دفاع مقدس، بسیار برجسته‌ بود و مردم استان به نسبت جمعیت هم‌طراز استان‌های بزرگ کشور در دوران دفاع مقدس نقش‌آفرینی کردند و در صحنه‌ها حضور داشتند و مجاهدت این مردم بزرگ همچنان ادامه دارد.

سلامی با بیان اینکه در هر صحنه‌ای که انقلاب اسلامی نیاز به حضور و مجاهدت دارد، نقش و سهم مردم استان سمنان برجسته است، گفت: ارتشیان قهرمان استان در ۱۱ عملیات دوران دفاع مقدس حضور فعال داشتند و ۴۵۰ شهید ارتشی در استان سمنان تقدیم انقلاب شده است.

وی افزود: سپاه و بسیج استان سمنان در ۲۴ عملیات حضوری مردانه داشتند و دو هزار و ۱۳۵ شهید را تقدیم انقلاب کرده‌اند تا نقش بی‌بدیلشان را به نمایش بگذارند و جهاد سمنان یا همان سنگرسازان بی سنگر در ۳۰ عملیات دوران دفاع مقدس حضور داشتند و ۱۱۳ شهید را تقدیم انقلاب کرده‌اند و این میزان شهدا را باید در کنار ۸۵ شهید نیروی انتظامی استان سمنان در دوران دفاع مقدس، مجموعه‌ای پرافتخار در استان دانست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه نمونه‌هایی از مدیریت دوران مقدس در عصر امروز اقدامات گروه‌های جهادی است که توسط جوانان در مناطق محروم و کمتر برخوردار خدمت می‌کنند و این ثمره دوران دفاع مقدس است، گفت: خدمت به انقلاب، محرومان و مردم در کنار فداکاری‌های افرادی که در عرصه سلامت در خط مقدم مبارزه قرار دارند، همگی از ثمرات انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

سلامی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده قریب به پنج هزار برنامه و فعالیت توسط بخش‌های مختلف در استان سمنان برنامه‌ریزی شده است که در طول هفته دفاع مقدس در استان سمنان انجام می‌شود.

برگزاری یادواره‌ها و اجلاسیه‌‌های شهدا در شهرستان‌های سمنان 

وی با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف مانند مساجد، مدارس، سپاه و ... در برنامه‌ریزی مراسم ویژه هفته دفاع مقدس استان سمنان نقش‌آفرینی کردند، عنوان کرد: یادواره‌ها و اجلاسیه‌‌های شهدا در تمام هشت شهرستان این استان برگزار می‌شود؛ همچنین رونمایی از آثار فرهنگی، هنری و ادبی دوران دفاع مقدس شامل ۲۵ کتاب که از ابتدای سال ۱۴۰۰ در استان سمنان منتشر شده ازجمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه ۱۲ کتاب صوتی، مستند رادیویی شهید دانشگر، نرم‌افزار شهدای روحانی و ... در هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود، گفت: محافل خاطره‌گویی و روایتگری دوران مقدس به‌طور گسترده‌ برگزار می‌شود که در رأس آن‌ها برنامه‌های محوری با حضور ائمه جمعه است؛ آئین محوری این مراسم معنوی روز یکشنبه هفته آینده ساعت ۱۰ صبح در گلزار شهدای سمنان با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان برگزار می‌شود.

سلامی با بیان اینکه همایش مودت فرماندهان نیروهای مسلح استان سمنان در کنار رژه موتوری نیروهای مسلح از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان است، تصریح کرد: این رژه سی و یکم شهریورماه برگزار می‌شود و باید گفت به دلیل شیوع کرونا امسال هم رژه نیروهای مسلح در استان سمنان برگزار نمی‌شود.

وی با بیان اینکه کاروان دفاع مقدس نیز در سمنان روز سی و یکم شهریورماه ۱۴۰۰ به حرکت درخواهد آمد، گفت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس از روز سی‌ام شهریورماه ۱۴۰۰ با افتتاح نمایشگاه بزرگ دفاع مقدس و اربعین حسینی در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان به‌صورت رسمی انجام می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد: همایش یک‌هزار و ۲۰۰ نفری رزمندگان و پیشکسوتان این استان دومین برنامه شاخص روز نخست هفته دفاع مقدس است که به‌صورت هم‌زمان به‌صورت ویدئوکنفرانسی در هشت شهرستان استان برگزار می‌شود.

سلامی تأکید کرد: در این مراسم رزمندگان، مسؤولان، پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس و ... حضور می‌یابند و همچنین ارتباط ویدئوکنفرانسی با ریاست جمهوری ازجمله بخش‌های این مراسم است.

وی با بیان اینکه شعار برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان سمنان «ما مقتدر هستیم» است، گفت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این استان تا روز چهارشنبه هفتم مهرماه ۱۴۰۰ ادامه دارد؛ از سوی دیگر هر روز از این هفته به یک عنوان نام‌گذاری شده که در واقع برنامه‌های آن روز متناسب با نام همان روز تدوین شده و مورد تصویب قرار گرفته است.

۵ همایش بزرگ در مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان برگزار می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: در هفته دفاع مقدس همچنین پنج همایش بزرگ در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان برگزار می‌شود که ازجمله آن می‌توان به همایش سربازان نیروهای مسلح به مناسبت روز سرباز، همایش زنان ایثارگر، تجلیل از مدافعان سلامت و اصناف و بازاریان که در دوران دفاع مقدس تأثیرگذار بوده‌اند، اشاره کرد.

سلامی با بیان اینکه ارائه عملکرد نیروهای مسلح، ادارات و دستگاه‌های اجرایی و خدماتی و ... ازجمله بخش‌های دیگر برنامه‌های دفاع مقدس در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان است، عنوان کرد: بخشی از این مراسم به موکب‌های فرهنگی و عزاداری اختصاص دارد که پیش‌بینی می‌شود هر شب بیش از یک‌هزار نفر در این مراسم حضور داشته باشند و استقرار گروه‌های بهداشتی، پالایش سلامتی و ... پیش‌بینی‌ شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه عکس دفاع مقدس به‌صورت مجازی از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان سمنان است، بیان کرد: جشنواره‌های مختلفی طی این هفته در استان برگزار می‌شود که یک نمونه آن جشنواره «سرو سرخ» مختص به تولیدات فضای مجازی در حوزه دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه رونمایی از یک اثر موسیقی با صدای استاد افتخاری از دیگر برنامه‌های ویژه هفته دفاع مقدس است، اضافه کرد: رویدادهای فرهنگی و هنری در سطح گسترده با حضور اقشار گوناگون برنامه‌ریزی شده است.

سلامی بیان کرد: صدا و سیما دو هزار و ۵۰۰ دقیقه برنامه رادیویی و ۷۵ برنامه سیما را برای هفته دفاع مقدس پیش‌بینی کرده که در نوع خودش بی‌سابقه بوده است، همچنین باید گفت یک‌هزار مدرسه و ۶۰۰ پایگاه بسیج در سراسر استان سمنان برای برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس تلاش کرده‌اند.

وی درباره دوره‌های ضمن خدمت آشنایی با معارف دفاع مقدس نیز گفت: تاکنون ۳۳ هزار کارمند دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در این دوره‌ها مشارکت داشته‌اند و امسال نیز تاکنون چهار هزار کارمند در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند و حضور چهار هزار کارمند دیگر نیز تا پایان سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی‌ شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه این آموزش‌ها به‌صورت مجازی داده می‌شود، گفت: ۳۲ هزار سرباز تاکنون از یگان‌های مختلف آموزش معارف دفاع مقدس را فراگرفته‌اند و یگان‌های ارتش در استان سمنان رتبه نخست فراگیری معارف دفاع مقدس را به خود اختصاص داده‌اند.

سلامی ادامه داد: تاکنون بیش از ۳۵۰ بانوی ایثارگر دفاع مقدس توسط دفتر آموزش زنان در دفاع مقدس تجلیل شده‌اند که تا پایان سال از ۵۰۰ بانوی ایثارگر قدردانی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش‌های خانوادگی خورشید خانه‌ات باش، پیام وران عاشورا، در کوی نیک‌نامان سرکشی از خانواده شهدا، همایش حس پروانگی ویژه دختران متحول شده در راهیان نور، همایش اسوه‌های صبر و مقاومت و تجلیل از بانوان ایثارگر در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ... از دیگران برنامه‌های بخش زنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان تصریح کرد: ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان از مصوبه‌های سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به سمنان در سال ۱۳۸۵ است که در مسیر زائران امام رضا (ع) قرار دارد و بهترین مکان برای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس به جوانان و نسل آینده جامعه محسوب می‌شود.

سلامی با بیان اینکه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان تا پایان سال ۱۴۰۰، پنج گالری فرهنگی و هنری را احداث و تجهیز می‌کند، گفت: این مرکز فرهنگی با پیشرفت ۹۰ درصدی وارد فاز موزه‌آرایی شده است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول