اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سیاست میانجی‌گری؛ قاهره به دنبال روابط با آمریکا و تل‌آویو خواهان آتش‌بس در غزه

برخی منابع سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی می‌گویند که رئیس جمهور مصر در دیدار اخیر با نخست‌وزیر این رژیم در شرم‌الشیخ، موضوعات مهمی همچون مبارزه با داعش در صحرای سینا را بررسی کرده است.

سیاست میانجی‌گری؛ قاهره به دنبال روابط با آمریکا و تل‌آویو خواهان آتش‌بس در غزه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی گفتند که «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در دیدار اخیرش با «نفتالی بنت» نخست‌وزیر این رژیم در شرم‌الشیخ علاوه بر بررسی مبارزه با داعش در سینا، تقویت روابط قاهره و واشنگتن را مورد تأکید قرار داده است.

«عاموس هرئیل» تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشت که السیسی در این دیدار بر روابط با آمریکا اصرار بیشتری داشته است.

وی با اشاره به کمرنگ شدن روابط مصر و آمریکا در دوره «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در مقایسه با دوره «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور نوشت که دلیل آن موضوعات حقوق بشری در مصر و حوادثی است که به عزل «محمد مرسی» رئیس جمهور سابق مصر منجر شد، موضوعی که در دوره ترامپ از اهمیت کمتری برخوردار بود.

او افزود از دیدگاه السیسی، نفتالی بنت همانند «بنیامین نتانیاهو»نخست‌وزیر سابق اسرائیل، نقش میانجی بین قاهره و واشنگتن را دارد و ایفای نقش مصر برای میانجی‌گری در غزه و طرح سازش بین تل‌آویو و تشکیلات خودگردان می‌تواند در ازای نتایج مثبت در روابط با واشنگتن باشد.

طبق گزارش وبگاه «عرب ۴۸»، برخی محافل صهیونیستی نیز می‌گویند که السیسی و بنت احتمالا هماهنگی امنیتی علیه داعش در سیناء را بررسی کردند اما مسئله مهم‌تر برای رژیم صهیونیستی موضوع غزه بوده است چرا که به گفته مسئولان سیاسی و امنیتی تشدید تنش نظامی و حتی یورش زمینی به غزه هر لحظه ممکن است رخ دهد.

هرئیل افزود که «نداو ارگمن» رئیس سرویس امنیت داخلی (شاباک) طرح افراطی در داخل این نهاد را رهبری می‌کند و معتقد است که تجاوز اخیر به غزه بدون نتیجه مشخص پایان یافته و اسرائیل می‌تواند ضربات سخت‌تری به حماس وارد کند در مقابل این تفکر وی، «آویو کوخافی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی معتقد است که ارتش او در تجاوز اخیر به غزه موفقیت کسب کرده است.

به گفته هرئیل در داخل ارتش رژیم صهیونیستی نوعی ناامیدی از برخورد با «یحیی السنوار» رهبر حماس در نوار غزه وجود دارد و بر این اساس نفتالی بنت برای برقراری آرامش در غزه به السیسی نیاز دارد.

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه طی سفر به شرم‌الشیخ، با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر دیدار و رایزنی کرد.

بنت پس از این دیدار در صفحه توئیتر خود نوشت: «دیدار مهم و سازنده‌ای داشتیم. با همدیگر می‌توانیم روابط بینمان را تقویت کرده و به سمت آینده‌ای با‌ثبات‌تر و ایمن‌تر برای منطقه حرکت کنیم».(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول