اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

عملیات ساخت یک میلیون مسکن شدنی است/جهش در تولید و اشتغال

نماینده قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عملیات ساخت یک میلیون مسکن، شدنی است از مردم بابت خاموشی‌های برق عذرخواهی کرد.

عملیات ساخت یک میلیون مسکن شدنی است/جهش در تولید و اشتغال

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه‌شمالی، کیوان مرادیان در جمع نمازگزاران نماز جمعه سوادکوه‌شمالی در مسجد جامع شیرگاه با اشاره به اینکه دولت انقلابی به سر کار آمد و اولین نشانه آن هم این است که رئیس جمهور در بین مردم آمد، اظهار کرد: کرونا با همه خطرات، بهانه نمی‌شود که برخی گوشه عزلت بنشینند.

وی با بیان اینکه تصمیم‌سازی‌ها با درک واقعیت‌ها در حال انجام است که برگشت قیمت سیمان و میلگرد بیانگر این موضوع است، افزود: موضوع واکسن کرونا هم امنیت روانی مردم را نشانه گرفته بود که برخی‌ها با تدابیر و مشورت‌های غلط، کشور را با مشکل مواجه کردند و در حال حاضر ظرفیت‌های کشور به کار گرفته می‌شود که نگرانی مردم مدیریت شود تا مرگ و میر  ناشی از کرونا، کاهش پیدا کند.

مرادیان با اشاره به اینکه در مجلس شورای اسلامی هم تسهیل کسب و کار، پیگیری شد و به تعبیر رهبری تولیدکنندگان از هفتاد‌خوان باید عبور می‌کردند و در برخی موارد تا صد مجوز را باید دریافت می‌کردند، خاطر نشان کرد: با مصوبه اخیر تسهیل کسب و کار در محلس شورای اسلامی، جهش جدی در تولید و اشتغال  خواهیم داشت.

* عملیات ساخت یک میلیون مسکن شدنی است

نماینده قائم‌شهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: عملیات ساخت یک میلیون مسکن شدنی است و موتور محرکه اقتصادی است و اقدامات اخیر مجلس و دولت نوید بخش است و امید به توسعه و پیشرفت کشور، سرمایه بزرگ است تا توانمندی‌ها مورد استفاده قرار گیرند.

مرادیان با اشاره به اینکه اطمینان داریم که با جریان انقلابی دولت، مجلس و دستگاه قضایی روز به روز مشکلات مردم کاهش پیدا می‌کند، بیان کرد: شبکه رانت در سیمان وجود داشت که مقابله شد و فساد و مدیران ناکارآمد به تحریم‌ها ربط ندارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه شهرک صنعتی بشل‌سوادکوه‌شمالی با ظرفیت کمتر از ۴۰ درصد در حال فعالیت است و سوءمدیریت یکی از مشکلات موجود است، افزود: زمین ۱۱ هکتاری در شهرک صنعتی بشل‌سوادکوه‌شمالی در شهرستانی که زمین کمیاب است، ۱۵ سال که به دلیل رانت، یک سوله و ویلا ساخته شد و این‌همه سال خلع ید نشد و ۶ بار تمدید کردند و رئیس دادگستری استان قوی وارد شدند که هیچ زمین بدون استفاده در شهرک‌های صنعتی نباشد و سازمان بازرسی هم قوی وارد شدند و به زودی احکام نهایی صادر می‌شود و باید برای ۱۵ سال خسارت محاکمه شوند و جریمه بپردازند.

مرادیان، افزود: جریان رانت و فساد چیزی جز زبان قدرت متکی بر مردم را نمی‌فهمند.

وی با بیان اینکه امیدواریم تا دو سال آینده همه زمین‌های شهرک‌های صنعتی حوزه انتخابیه قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی را فعال کنیم، خاطر نشان کرد:  کارخانه اشباع‌تراورس شیرگاه غصه درازمدت و غده چرکین شد و قرار بود رونق تولید شود و بیش از ده سال گذشت و پیگیری لازم نشد و با توجه به فساد و زدو‌بندها در واگذاری‌ها پیشنهاد ما بازگشت به راه آهن و سرمایه‌گذاری آنان بود و در اختیار آنان قرار گرفت و هیأت مدیره تشکیل شد تا سه هفته آینده نوع سرمایه‌گذاری توسط راه آهن مشخص می‌شود و پیشنهاد ما سرمایه‌گذاری در مسیر استفاده راه‌آهن است.

وی به مشخص‌شدن بخشی از رفع تداخل‌ها اشاره کرد و با بیان اینکه مبنای نقشه هوایی در بخشی از موارد اشکال و با تثبیت جمعیت در روستا منافات دارد که برای ساخت و ساز مشکل ایجاد می‌کند، اظهار کرد:۵۰۰ مورد اشتغال خرد اخذ کردیم که صد مورد برای سوادکوه شمالی است تا روستاها و اشتغال تقویت شود.

* آب جدی‌ترین مشکل کنونی

مرادیان با اشاره به اینکه آب جدی‌ترین مشکل کنونی است و هر سال هم مشکلات آن افزوده می‌شود و اولویت من در کمیسیون تلفیق را در موضوع آب قرار دادم، اظهار کرد: مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومانی برای سد کسلیان اضافه کردیم و با ادارات مرتبط هم هماهنگی‌ها انجام دادیم و موافقت مشروط سازمان جنگل‌ها را گرفتیم و آب کشاورزی و آشامیدنی آن مورد نظر است و ۳۰۰ میلیارد تومان در لایحه ذکر شد تا انشعابات کشاورزی و آشامیدنی سد ایت الله صالحی مازندرانی مورد استفاده باشد.

*عذرخواهی بابت خاموشی‌های برق

مرادیان با بیان اینکه در موضوع برق از مردم عذرخواهی می‌کنم که یک مورد سومدیریت بود که سهم مازندران را از خاموشی‌ها کم کردیم و حوزه مانور صنعتی نداشتیم و به مردم فشار می‌آمد و جمعیت شناور ما هم تا ۲ برابر جمعیت استان بود که امیدواریم در چالش‌های بعدی مدیریت شود.

*برخی مخالفان گذشته موافق شفافیت آرا شدند

وی در پاسخ به سؤال یکی از نمازگزاران درباره شفافیت آرا، گفت: شفافیت آرا با اختلاف چندرأی موافقت نشد و برخی‌ها معتقد هستند که در مواقعی نگاه تخصصی و وظیفه ملی نماینده با نظر گروه‌های خاصی متعارض می‌شود و موضوع روی شفافیت نبود و در حال حاضر هم برای بررسی مجدد شفافیت برنامه‌ریزی می‌شود که برای فعالیت مدیران و اینکه از کجا آوردند و زندگی جامعه اثر می‌گذارد  و برخی رای‌دهندگان مخالف گذشته، در حال حاضر موافق شفافیت رأی هستند و ریشه برخی فساد‌ها و رانت‌ها در عدم شفافیت‌ها است.

*فرصت یک‌هفته‌ای برای پیگیری مشکلات کارگران شرکت‌های جنگل

نماینده قائم‌شهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به مطالبه نمازگزار مصلی نماز جمعه شیرگاه برای پیگیری مطالبات کارگران شرکت‌های تعاونی جنگل‌، گفت: یک هفته به من فرصت بررسی و پیگیری بدهید و جواب را یک هفته بعد می‌دهم.

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول