اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گزارش پارلمان انگلیس از «ضعف جدی» راهبرد امنیت ملی دولت جانسون

کمیته مشترک پارلمان انگلیس در گزارشی نوشت، ویروس کرونا و سقوط دولت افغانستان نشان داد راهبردهای امنیت ملی این کشور دچار ضعف جدی است.

گزارش پارلمان انگلیس از «ضعف جدی» راهبرد امنیت ملی دولت جانسون

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پارلمان انگلیس روز یکشنبه انتقادات تندی را علیه راهبردهای امنیت ملی دولت این کشور مطرح کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «بی‌بی‌سی»، کمیته مشترک راهبرد امنیت ملی در پارلمان انگلیس اعلام کرد، برنامه‌ریزی دولت در زمینه خطراتی که متوجه امنیت ملی این کشور است، فاقد ساختاربندی، نظارت و مسئولیت‌پذیری است.

نمایندگان مجلس عوام و اعیان انگلیس در گزارش خود نوشتند، همه‌گیری ویروس کرونا و سقوط دولت افغانستان نشان داد، سیستم فعلی امنیت ملی دچار «ضعف جدی» است.

آن‌ها همچنین به تصمیم «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس برای کاهش حضور در جلسات امنیت ملی دولت اعتراض کردند.

در این گزارش آمده است، «عدم شفافیتی نگران‌کننده» درباره نقش و مخارج شورای امنیت ملی انگلیس وجود دارد و «رویکردی سست و فاقد ساختاربندی در سرتاسر دولت وجود دارد که نظارتی ضعیف در مرکز و اولویت‌بندی نامشخص تهدیدات در آن مشاهده می‌شود».

«مارگارت بکت» ریاست کمیته مشترک راهبرد امنیت ملی پارلمان انگلیس در این‌باره گفت:‌ «هدف اصلی شورای امنیت ملی این است که در برابر تهدیدات امنیت ملی آماده بوده، دست به اقدام زده و دیدگاهی طولانی‌مدت داشته باشد. این نهاد باید فراتر از نگرانی‌های روزمره عمل کند».

این قانون‌گذار ارشد انگلیسی افزود: «اما این دو رخداد (شیوع کرونا و بحران افغانستان) بار دیگر نشان داد که در چه جهان خطرناکی زندگی می‌کنیم و ضعف‌های موجود در ساختارهای شورای امنیت ملی نمایان شده است».

شورای امنیت ملی انگلیس سال ۲۰۱۰ به دستور «دیوید کامرون» نخست‌وزیر وقت انگلیس تشکیل شد و اعضای ارشد دولت از جمله وزیر دفاع و روسای نهادهای اطلاعاتی با حضور نخست‌وزیر در جلسات هفتگی آن شرکت می‌کنند.

با این حال جانسون در بیانیه‌ای که به دو مجلس پارلمان انگلیس ارائه کرده است، از نیروهای مسلح این کشور برای آنچه ایجاد ثبات و صلح در این کشور آسیای مرکزی خواند  و همچنین انجام بزرگترین عملیات تخلیه نظامی انگلیس پس از جنگ جهانی دوم، تقدیر کرد.

وی در پاسخ به تشدید انتقادات از او و وزیر خارجه‌اش در خصوص برنامه خروج و به جا گذاشتن متحدان افغان، گفت: «ما می‌توانیم به نیروهای خود به خاطر همه چیزهایی که به دست آورده اند و به خاطر میراثی که از خود به جای گذاشته‌اند افتخار کنیم».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول