اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

یک صرافی ارز مجازی قربانی حملات سایبری به آمریکا

دولت آمریکا یک صرافی ارز مجازی را با ادعای واسطه بودن در حملات سایبری به این کشور تحریم کرد.

یک صرافی ارز مجازی قربانی حملات سایبری به آمریکا

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، دولت بایدن شب گذشته یک صرافی ارز مجازی را به اتهام دست داشتن در پرداخت‌های غیرقانونی در باج‌گیری‌های سایبری تحریم کرد.

مقامات آمریکایی می‌گویند، این اقدام بخشی از تلاش آنها برای مقابله با حملات سایبری روز افزون به این کشور است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده که صرافی سوئکس را تحریم کرده و وجود این صرافی‌ها برای هکرها و حمله‌کنندگان سایبری برای انتفاع از این حملات ضروری است. 

والی آدیمو، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا می‌گوید: این اقدام یک سیگنال از جانب ما است که نشان می‌دهد، می‌خواهیم زیرساخت‌های موجود که برای حملات سایبری مورد استفاده قرار می‌گیرد را مختل کنیم. 

هکرها و حمله کنندگان سایبری با استفاده از نرم افزارهایی به زیرساخت‌های نهادهای مختلف در آمریکا و دیگر کشورهای جهان حمله کرده و از کنترل حسابداری بیمارستان‌ها گرفته تا واحدهای تولیدی را به دست می‌گیرد و در ازای بازپس دادن کنترل آنها باج می‌گیرند. 

نکته حائز اهمیت اینکه اکثر این باج‌ها به ارزهای مجازی دریافت می‌شوند که ردگیری آنها بسیار سخت است. طی سال جاری حمله کنندگان سایبری به چندین شرکت و نهاد آمریکایی حملات بزرگی انجام داده که فقط در یک مورد با حمله به خط لوله انتقال بنزین و سوخت کلونیال باعث شدند که به مدت چند هفته توزیع سوخت در ایالت‌های شرقی آمریکا و حتی نیویورک پایتخت این کشور مختل شود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول