اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

هزینه بیماران کرونایی در مراکز تأمین اجتماعی خراسان‌شمالی رایگان است

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌شمالی گفت: کلیه هزینه‌های بیماران کرونایی، در مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی، برای بیماران تأمین اجتماعی رایگان است.

هزینه بیماران کرونایی در مراکز تأمین اجتماعی خراسان‌شمالی رایگان است

جلال جهان نیا در گفتگو با خبرنگار فارس بجنورد اظهار در رابطه با وضعیت هزینه‌های بیماران کرونایی در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی استان اظهار کرد: کلیه هزینه‌های بیماران کرونایی، در مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی، برای بیماران تأمین اجتماعی رایگان است و خدمات به‌صورت کامل ارائه می‌شود.

وی گفت: در جریان پیک پنجم کرونا، ۱۰۰ تخت بیمارستانی در قالب پنج بخش زنان، اورژانس، اطفال، داخلی و جراحی برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی مشغول به فعالیت بودند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه آمار بستری بیماران کرونایی در برخی از روزها تا ۱۲۰ نفر نیز می‌رسید، گفت: در حال حاضر خراسان‌شمالی از پیک پنجم گذر کرده و وضعیت استان به حالت نارنجی درآمده و آمار بستری‌ها کاهش پیداکرده است.

جهان نیا با اشاره به اینکه اکنون تعداد بیماران کرونایی بستری در تأمین اجتماعی به ۵۰ نفر رسیده است، گفت: در حال حاضر از پنج بخش درگیر با کرونا، تنها دو بخش در اختیار بیماران کرونایی است و سایر بخش‌ها برای انجام خدمات سایر بیماران فعالیت دارند.

این مقام مسئول بابیان اینکه در روزهای پیک پنجم کرونا، تعدادی از بیماران بدحال را به بیمارستان امام حسن اعزام می‌کردند، گفت: میزان مرگ‌ومیر بیماران کرونایی در پیک پنجم، هر دو روز یک بیمار بوده است که بسیاری از آن‌ها دارای بیماری زمینه‌ای بودند.

وی با اشاره به اینکه پیش از پیک پنجم کرونا، در مقابل بستری بیماران کرونایی که دارای دفترچه تأمین اجتماعی بودند در مراکز دولتی و دانشگاهی مبلغ ۱۰ درصد فرانشیز دریافت می‌شد، گفت: این در حالی است که از اواسط پیک، بنا بر توافقات گرفته‌شده، مقرر شد که ارائه خدمات به بیماران کرونایی که تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند، در تمام مراکز غیرملکی و دانشگاهی به‌صورت کاملاً رایگان باشد و ۱۰ درصد فرانشیز توسط سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شود.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول