اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

شهروندان نگرانی برای کیفیت آب شرب نداشته باشند

مدیرعامل آبفا استان اصفهان گفت: شهروندان هیچ نگرانی در خصوص کیفیت آب شرب نداشته باشند، حدود ۲ هزار و ۱۶۰ لیتر آب از چاه‌ها بوده و طبیعی است که طعم و رنگ این آب متفاوت باشد اما نگرانی در خصوص کیفیت آن وجود ندارد.

شهروندان نگرانی برای کیفیت آب شرب نداشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هاشم امینی اظهار بعد از ظهر امروز  در جمع اصحاب رسانه در خصوص پروژه سامانه دوم اظهار کرد: در شرکت آبفا متولی توزیع آب شرب و بهداشت هستیم و تأمین آب توسط آب منطقه‌ای اجرا می‌شود؛ قرار بر این شد که ۱۴ کیلومتر سامانه را انجام دهیم.

مدیرعامل آبفا استان اصفهان ادامه داد: موضوع سامانه دوم صرفاً پدافند غیرعامل ‌نیست و‌ بخشی از آن کمبود آب شربی است که مردم استان اصفهان تابستان‌ها از آن رنج می‌برند.

وی در ادامه بیان‌ داشت: در سال آبی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ میزان کم‌بارشی بی سابقه بود اما این آمار ملی است؛ افق سامانه اول آب‌رسانی شرب در سال ۱۳۸۶ بود که به نتیجه نرسید.

امینی خاطرنشان کرد: کم‌ترین میزان آب بدون درآمد مربوط به اصفهان است و در این سال‌ها تلاش شده با مدیریت، این میزان کاهش پیدا کند؛ امسال یکی از بدترین سال‌ها برای آبرسانی بود اما مردم همراهی کردند و موضوع امنیتی نشد و این به فرهنگ غنی مردم استان بازمی‌گردد.

مدیرعامل آبفا استان اصفهان گفت: مخزن سد زاینده‌رود کفاف آب شرب اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری را نخواهد داد و باید منتظر باران رحمت الهی باشیم.

وی در پایان در خصوص کیفیت آب استان توضیح داد: شهروندان هیچ نگرانی در خصوص کیفیت آب شرب نداشته باشند؛ حدود ۲ هزار و ۱۶۰ لیتر آب از چاه‌ها بوده و طبیعی است که طعم و رنگ این آب متفاوت باشد اما نگرانی در خصوص کیفیت آن وجود ندارد.

برای حل مشکل آب استان، فاز اضطراری پروژه سامانه دوم را راه‌اندازی کردیم

پس از آن حسن ساسانی اظهار داشت: حجم سد زاینده‌رود ۲۲۴ میلیون مترمکعب، یعنی کم‌تر از ۱۰ درصد ظرفیت آن است و با این حجم باید پاسخگوی ۳ استان باشیم و در این مدت شاهد کاهش ۶۵ درصدی حجم سد زاینده‌رود بودیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان در خصوص پروژه سامانه دوم ادامه داد: کل پروژه یک ابرپروژه است اما برای رفع مشکل آب استان فاز اضطراری برای آن مطرح کردیم؛ برای این پروژه بودجه ملی نداشتیم و از اعتبارات استانی هزینه کردیم.

وی بیان‌ داشت: امیدواریم تا نیمه اول مهر از فاز اضطراری بهره‌برداری کنیم؛ در حال حاضر در حال نصب فنداسیون هستیم تا بخشی از کاستی‌ها را جبران کنیم.

ساسانی در پایان دلیل مشکل ایجاد شده در سد تونل سوم کوهرنگ را بی‌دقتی مشاور طرح مطرح کرد.

۷۵ درصد کشت‌های استان، مطابق با الگوی کشت است

در ادامه این نشست اصغر محسن‌زاده کرمانی در خصوص طرح الگوی کشت اظهار داشت: طرح الگوی کشت استان به نتیجه رسید و هفته گذشته به شهرستان‌ها ابلاغ شد و آمادگی داریم با حمایت دولت بتوانیم آن را در سطح استان عملیاتی کنیم؛ در حال حاضر حدود ۷۵ درصد کشت‌ها با الگوی کشت مطابقت دارد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: تهیه اطلس نیاز آبی استان برای نخستین بار در استان اصفهان مطرح شد؛ حدود ۳۰ سال قبل این موضوع برای کل کشور مطرح شد و در این زمان برای استان به‌طور جداگانه تهیه شد.

وی بیان‌ داشت: عملیات زیربنایی که هر ساله در حال انجام آن هستیم و امیدواریم اعتبارات بیش‌تری دریافت کنیم؛ برخی اقدامات در بخش به‌زراعی است و در این زمینه توسعه کشت‌های نشایی، توسعه کشت اقلام زودرس را داشتیم.

کرمانی خاطرنشان کرد: در زمینه کشت گیاهان کم‌آب‌بر و ساخت گلخانه‌ها در استان توسعه‌ها و اقداماتی را انجام دادیم.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ح/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول