اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی با نگاه آمایشی در زنجان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان گفت: بیش از ۵۰ هزار واحدی که در چهار سال آینده احداث خواهد شد باید با نگاه آمایشی و رویکرد ایجاد تعادل و تمرکز در نقاط شمال و جنوب استان زنجان باشد.

ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی با نگاه آمایشی در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مهرداد سلطانی در جلسه شورای مسکن، با اشاره به اینکه در استان زنجان صنایع و  جمعیت، به صورت تقاضا محور، مستقر شده است، اظهار کرد: خود همین تقاضایی که در حوزه‌های مختلف، از طرف جمعیت به وجود می‌آید، تحت تاثیر زیرساخت‌هایی است که ایجاد شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان دلیل استقرار بخش قابل توجهی از صنایع در شرق استان و ساکن شدن جمعیت متناسب با آن در همین منطقه را وجود زیرساخت‌های مناسب از جمله راه عنوان کرد و گفت: علاوه بر آن برخی از ویژگی‌های سوق‌الجیشی از جمله نزدیکی به پایتخت و شاهراه‌های اصلی دسترسی به استان‌های پرجمعیت نیز، در این امر دخیل و موثر هستند.

وی با تاکید بر اینکه مسیر پیش رو در حوزه صنعت و بخش کشاورزی، باید با تناسب سنجی با داشته‌ها و ظرفیت‌ها و متناسب با تقاضاها در نظر گرفته شود، اظهار داشت: نمی‌توان تقاضا را سرکوب کرد و جمعیت را به زور به مکان‌ها و مناطق مدنظر خود که هیچ ظرفیتی ندارند فرستاد.

سلطانی با بیان اینکه طرح آمایش سرزمین در بخش‌های مختلف از جمله صنعت، مسکن، راه و کشاورزی و اشتغال بر اساس نیازهای کنونی و آینده تهیه شده است، گفت: از این رو مسیر توسعه در بخش‌های مختلف از جمله احداث مسکن، در قالب ها و عناوین مختلف باید با توجه به تقاضا انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان از راه و شهرسازی خواست نگاه آمایشی بر اساس تقاضا را، به عنوان یک مصوبه رویکرد کلی راه و شهرسازی، برای برنامه‌ریزی در خصوص اقدامات چهار سال آینده در احداث و توسعه راه و مسکن، مد نظر قرار دهند.

وی تاکید کرد: بیش از ۵۰ هزار واحدی که در چهار سال آینده احداث خواهد شد باید با نگاه آمایشی و رویکرد ایجاد تعادل و تمرکز در نقاط شمال و جنوب  استان باشد.

 سلطانی گفت: مسائلی مانند توجه به کمبود نیروی کار در شهرستان طارم و نیز توسعه مناطق شهرستان خدابنده، باید با نگاه آمایشی، مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/2308

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول