اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

اختصاص 1.9 میلیارد دلار برای جایگزینی تجهیزات مخابراتی هواوی در آمریکا

کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا دیروز از تخصیص 1.9 میلیارد دلار بودجه برای جایگزینی تجهیزات مخابراتی شرکت چینی هواوی خبر داد که عمدتا در مناطق روستایی این کشور نصب شده اند.

اختصاص 1.9 میلیارد دلار برای جایگزینی تجهیزات مخابراتی هواوی در آمریکا

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، دولت آمریکا قصد دارد به بهانه نگرانی از حفظ امنیت ملی، تجهیزات مخابراتی که توسط شرکت های مختلف چینی در بخش های روستایی نصب شده اند را حذف کند. تا پیش از این به علت عدم سودآوری اقتصادی قابل توجه و هزینه های بالا، شرکت های مخابراتی بزرگ آمریکایی تمایلی به فعالیت به در مناطق دورافتاده و روستایی نداشتند.

برنامه یادشده که در ماه جولای نهایی شد، از ۲۹ اکتبر ۲۰۲۱ تا ۱۴ ژانویه سال ۲۰۲۲ اجرایی خواهد شد. کمیسیون فدرال آمریکا سال گذشته هواوی و زد تی ای را تهدیدات امنیت ملی شبکه های مخابراتی توصیف کرد، در نتیجه شرکت های آمریکایی حق استفاده از بودجه ۸.۳ میلیارد دلاری دولتی برای خرید تجهیزات مخابراتی چینی را از دست دادند.

این مبالغ قبلا به شرکت هایی پرداخت می شد که 2 میلیون یا کمتر مشتری داشتند، اما حالا این رقم به ۱۰ میلیون مشتری یا کمتر تغییر یافته است. بر اساس برآوردهای کمیسیون فدرال آمریکا در سپتامبر سال ۲۰۲۰ هزینه حذف و جایگزینی تجهیزات هواوی و زد تی ای از شبکه های مخابراتی محلی ایالات متحده ۱.۸۳۷ میلیارد دلار خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول