اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

رشد ۱۱۰ درصدی تخت‌های آی سی یو

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: وحدت فرماندهی و هماهنگی بین بخشی، تهدید حاصل از ویروس کرونا را به فرصت تبدیل کرد و شاهد رشد ۱۱۰ درصدی تخت‌های icu بودیم.

رشد ۱۱۰ درصدی تخت‌های آی سی یو

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک بهمن صادقی سده اظهار کرد: از ابتدای شیوع همه‌گیری کووید۱۹، تلاش کردیم که تهدید را به فرصت تبدیل کنیم اما با وجود تامین منابع مالی، فشار و سختی‌های بسیاری به مجموعه دانشگاه تحمیل و بسیاری از اوقات از کمبود واکسن، برخی داروها و بسیاری از خدمات و تجهیزات پزشکی محروم می‌شدیم، اما با تدابیر اندیشیده شده در سطح کشور و مشارکت گسترده صنایع، صنوف، شرکت‌ها و مردم موانع و مشکلات یکی پس از دیگری مرتفع شدند و با افزودن ۷۰ تخت icu در این شرایط بحرانی، شاهد رشد ۱۱۰ درصدی آن هستیم.

وی افزود: از ابتدای همه‌گیری تاکنون ۴ پیک که هر کدام حداقل ۶ هفته به طول انجامیدند را پشت سر گذاشته و در حال حاضر در هفته ۱۲ پیک پنجم کرونا هستیم و به طور کلی شرایط قابل قبول و مطلوب است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: به دلیل  طولانی شدن پیک پنجم، تغییر فصل و سرد شدن هوا و شروع فعالیت‌های اجتماعی نگران فروکش نشدن موج پنجم، ایجاد واریانت جدید و شروع سریع موج بعدی هستیم لذا از همگان، صنوف، نهادهای مختلف خواستاریم که همکاری لازم را با دانشگاه علوم پزشکی اراک داشته باشند تا با همدلی و همکاری یکدیگر این مرحله سخت را پشت سر بگذاریم و هر چا سریع‌تر شاهد قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول