اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تاکید خطیبان جمعه زنجان بر توجه ویژه استاندار جدید به مناطق محروم

خطبای جمعه شهرستان‌های استان امروز در خطبه‌های خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره علامه حسن زاده آملی و تسلیت آن عالم ربانی بر توجه ویژه استاندار جدید زنجان به مناطق محروم تاکید کردند.

تاکید خطیبان جمعه زنجان بر توجه ویژه استاندار جدید به مناطق محروم

به گزارش خبرگزارش فارس از زنجان، خطبای جمعه شهرستان‌های استان زنجان امروز در خطبه‌های خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره علامه حسن زاده آملی و تسلیت آن عالم ربانی بر توجه ویژه استاندار جدید زنجان به مناطق محروم تاکید کردند.

امام جمعه ابهر در خطبه‌های نماز جمعه ابهر با اشاره به اینکه بهترین شکلِ کار و بهترین راهِ کار این است که در رأس سیاست، در رأس اداره امور جوامع، کسانی قرار بگیرند که دین‌داری آنها، آن دو آفت را نداشته باشد و سیاست‌گذاری آنها، این دو آفت را نداشته باشد، اظهار داشت: این بهترین گزینه برای اداره جوامع بشری است، یعنی کسانی اداره امور جوامع را در دست بگیرند که دین‌دار باشند و از انحراف و خطا و التقاط و کج‌بینی در دین مصون باشند.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی به ارتحال ملکوتی علامه حسن زاده آملی اشاره کرده و اظهار داشت: ارتحال عالم ربانی، فقیه صمدانی، حکیم متالّه، علامه ذوفنون، حضرت آیت‌الله حسن زاده آملی، موجب تأثر و تأسف شدید جامعه اسلامی و حوزه‌های علمیه و مجامع دانشگاهی و علمی است.

وی افزود: علامه حسن زاده آملی جزو مفاخر علمی و روحانی جهان اسلام و تشیع بودند که عمر پربرکت خود را در راه تحصیل و تعلیم علم و دانش در رشته‌های مختلف آن صرف کردند و با مجاهدتی بی‌نظیر در راه تحقیق و تألیف و تعلیم علوم اسلامی و تربیت نفوس، لحظه‌ای از پا ننشستند و علاوه بر تقدیم صدها شاگرد فرزانه و دانشمند، ده ‌ها تالیف قیّم و کم نظیر را از این حیات عارفانه و زاهدانه، برای جهان اسلام به جای گذاردند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه علامه حسن زاده آملی از ابتدای نهضت امام خمینی تا واپسین لحظات عمر شریفش همواره در تأیید و حمایت از انقلاب و نظام اسلامی و امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب گام برداشت و همگان را به تبعیت و اطاعت از امام جامعه اسلامی فراخواند، افزود: ایشان در آستانه انقلاب اسلامی و در آغازین سال ‌های آن، در خطّه عالم خیز و شهید پرور آمل پیشتاز و پرچمدار بود و خانه و منزل او در دوران اوج گیری انقلاب و پس از پیروزی، مأمن و مأوای انقلابیون و مردم آن دیار بود.    

 

لزوم توجه استاندار جدید زنجان به مناطق محروم

امام جمعه سلطانیه نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با توصیه به تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت اظهار داشت: خدا بهشت را برای‌ کسی آفریده است که مطیع و نیکوکار باشد هر چند غلامی سیاه چهره باشد و آتش را آفریده است برای کسی که نافرمانی کند اگر چه فرزندی از قریش‌ باشد.

حجت‌الاسلام سید عمران حسینی نسب به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار تصویری با دانشجویان در روز اربعین که بر جهاد تبیین، برای خنثی کردن هجمه تبلیغات دشمنان بر علیه ملت ایران تاکید فرمودند، اشاره کرد و گفت: تبیین و روشنگری ابهامات را برطرف و توطئه دشمنان را خنثی می کند.

وی با بیان اینکه خطبه‌های روشنگرانه حضرت امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) مکمل قیام امام حسین علیه‌السلام بود، به هجمه ها و شبهات دشمنان در مسائل اعتقادی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: اگر هجمه ها و تحریف ها شکست بخورد، توطئه دشمنان خنثی می شود.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه باید آداب تبیین رعایت شود و تبیین و روشنگری همراه با اخلاق، منطق و استدلال و بدور از تهمت و افترا باشد، افزود: نخبگان، بسیجیان باید در صف مقدم جهاد تبیین برای خنثی سازی توطئه دشمنان باشند.

حسینی نسب با بیان اینکه محرومیت‌زدایی و توجه به مناطق محروم از برنامه‌های دولت سیزدهم است و رئیس جمهور هم در سفرهای استانی مناطق محروم را در اولویت قرار داده است، گفت: استاندار جدید نیز به مناطق محروم برنامه ویژه‌ای داشته باشد. 

وی با بیان اینکه بیان مشکلات به معنای خدمات نظام اسلامی نیست و کارهای زیادی انجام شده و اقداماتی هم باید صورت بگیرد، افزود: سلطانیه با قدمت ۷۰۰ ساله و با گذشت ۵۰ سال از شهر شدن و ۹ سال از ارتقا به شهرستان، نیاز به توجه ویژه دارد و فعال‌سازی ظرفیت گردشگری شهرستان به توسعه آن کمک می کند.

حسینی نسب با تسلیت ارتحال علامه ذوالفنون، منجم، ریاضیدان، عارف، فقیه، مفسر و محدث، علامه حسن زاده آملی، به ویژگی های شخصیتی ایشان اشاره کرد و افزود: علامه حسن زاده حقیقتا یک شخص ولایتمدار، انقلابی و از ارادتمندان مقام شامخ ولایت فقیه و شخص مقام معظم رهبری بود که فرموده بود گوشتان به دهان رهبر باشد چون گوش ایشان به دهان  حجت ابن‌الحسن (عج) است.

خطیب جمعه سلطانیه با گرامیداشت روز نیروی انتظامی، فلسفه وجودی پلیس را ایجاد نظم و امنیت در جامعه دانست و با قدردانی از امنیت آفرینان گفت: امنیت همه جانبه از نیازهای اصلی همه مردم است و نیروی انتظامی در ایجاد امنیت مظهر حاکمیت جمهوری اسلامی است.

ایران زیر بار خواسته‌های زیاده‌خواهانه و فراپادمانی نخواهد رفت

امام جمعه خرمدره نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به اینکه صلح امام حسن (ع)‌ در کنار قیام عاشورای حسینی (ع) راهنمای حرکت جامعه اسلامی در موقعیت‌های مختلف است، اظهار کرد: اگر امروز ایران اسلامی در موقعیت بدر و خیبر قرار دارد، محصول نگاه درست به صلح حسنی و قیام حسینی (ع) است. 

حجت‌الاسلام حسین علی زاهدی افزود: پذیرش ولیعهدی از سوی امام رضا (ع)، گامی در مسیر مبارزه با سکولاریزه کردن دین و تبیین‌گر یکی از اصلی‌ترین کارکردهای دین، یعنی عهده‌داری حکمرانی دینی در جامعه بشری است.

وی با تبیین محورهای سخنرانی رهبر معظم انقلاب در روز اربعین اظهار داشت: سخنرانی رهبر معظم انقلاب در اربعین مبتنی بر تبیین، چکیده پیام اربعین بود و جهاد تبیینی، اولویت امروز انقلاب اسلامی است.

زاهدی پور با تبریک روز نیروی انتظامی افزود: تقارن اقتدار و مهربانی در نیروی انتظامی، موجب بسط و گسترش عدالت در تأمین امنیت در نظام جمهوری اسلامی بوده و وجه تمایز بین نیروی انتظامی نظام اسلامی با نظام‌های طاغوتی است. 

امام جمعه خرمدره با اشاره به درخواست‌های آژانس بین المللی مبنی بر دسترسی خارج از پروتکل به مراکز هسته‌ای کشورمان تصریح کرد: آژانس و کشورهای مذاکره کننده باید بدانند که جمهوری اسلامی زیر بار خواسته‌های زیاده‌خواهانه و فراپادمانی نخواهد رفت. 
وی با اشاره به پیروزی‌های اخیر انصار الله یمن در آزادسازی مناطق مختلف توسط نیروهای مردمی ادامه داد: درخواست آتش‌بس توسط عربستان، نشان از پیروزی‌های پیش‌رونده انصار الله است. 
وی با اشاره به انتخاب استاندار جدید استان زنجان گفت: انتظار می‌رود استاندار جدید با توجه جدی به سوابق شخصیتی و تخصصی افراد، فرماندارانی لایق، دلسوز و کارآمد برای شهرستان استان انتخاب کند.

انتهای پیام/73002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول