اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

ممنوعیت «بازگشایی مدارس خارج از الگوی فعالیت آموزشی»/ بازگشایی هر مدرسه با مجوز

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس گفت: «بازگشایی مدارس خارج از الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی در شرایط کووید 19» ممنوع است.

ممنوعیت «بازگشایی مدارس خارج از الگوی فعالیت آموزشی»/ بازگشایی هر مدرسه با مجوز

علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس بر بازگشایی مدارس بر اساس الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی در شرایط کووید 19 تأکید کرد و گفت: بازگشایی مدارس را در 3 مرحله پیش‌بینی کردیم و مدارس باید بر اساس الگو، فعالیت خود را آغاز کنند.

وی تصریح کرد: در مرحله اول که در ماه مهر است، فقط مدارس کم جمعیت روستایی و عشایری، هنرستان‌ها برای دروس مهارتی و کلاس‌ اولی‌ها(به صورت محدود) دایر شدند و البته در ماه مهر، مدارس پرجمعیت عشایری و روستایی هم دایر می‌شوند اما هیچ مدرسه دیگری دایر نخواهد شد.

کمرئی افزود: بر این اساس، اگر در مدارس شهری، مدرسه‌ای کم جمعیت مانند مدارس غیردولتی در حال حاضر دایر شده باشند، خلاف قانون عمل کردند و به هیچ عنوان در ماه مهر، مدرسه‌ای به غیر از تعدادی که اعلام کردیم، نباید فعالیت کنند.

وی ادامه داد: مدیران مدارس موظفند با هماهنگی «کمیته سلامت مدرسه» بر اساس چک لیست‌های ابلاغی، نسبت به ارزیابی میزان آمادگی مدارس خود برای شروع فعالیت‌های حضوری اقدام کرده و ضمن درج نتایج خودارزیابی شاخص‌های کلیدی در سامانه نظارت، تاریخ شروع فعالیت‌های حضوری مدرسه را پیشنهاد کرده و پس از تأیید منطقه یا ناحیه و به عبارت دیگر دریافت مجوز، به خانواده‌ها اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول