اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

تشکیل ۲۰۰ تیم واکسیناسیون کرونا توسط بسیج عشایری در کرمان

مسؤول سازمان بسیج عشایری استان کرمان گفت: این سازمان در راستای طرح شهید سلیمانی، با تشکیل حدود ۲۰۰ تیم به کمک مراکز بهداشت و درمان در راستای واکسیناسیون کرونای عشایر به‌ویژه در مناطق صعب‌العبور شتافت.

تشکیل ۲۰۰ تیم واکسیناسیون کرونا توسط بسیج عشایری در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، شهریار سیاری امروز به‌مناسبت روز عشایر در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص جایگاه عشایر و نقش‌آفرینی عشایر در عرصه‌های مختلف کشورمان و همچنین چالش‌ها و مشکلات جامعه عشایراستان اظهار کرد: عشایر غیور استان کرمان در همه عرصه‌ها و برهه‌های حساس و سرنوشت‌ساز  حضور ی فعال و نقش‌آفرین و اثربخشی داشته‌اند.

مسؤول سازمان بسیج جامعه عشایری استان کرمان ادامه داد: عشایر انقلابی استان حضور در دفاع مقدس را با پرچم‌داری سردار دلها سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی وظیفه دینی خود می دانستند و از بذل هرگونه فداکاری حتی از جان و مال خود دریغ نکرده اند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۲۰۰ شهید از شهدای استان متعلق به جامعه عشایری‌ست، عنوان کرد: عشایر سلحشور استان در عرصه‌ها، از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی تا حضور در عرصه‌های سیاسی حضوری معنادار و اثربخش دارند که در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری حضور بیش از ۹۰ درصدی داشتند و این نشان از بلوغ سیاسی و حضور تاثیرگذار عشایر دارد.

سیاری خاطرنشان کرد: بسیج عشایری با استفاده از ظرفیت اقشار سپاه ثارالله و دستگاه‌های اجرایی و تعامل و همکاری با ادارات عشایری استان، برنامه‌های مختلف در راستای محرومیت‌زدایی به‌ویژه آبرسانی، عمرانی و غیرعمرانی، طرح افزایش بهره‌وری دام‌، واکسیناسیون دام، آموزش  و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی به همت عشایر ، برقراری امنیت مناطق عشایری و ... در راستای خدمت‌رسانی به جامعه عشایری استان در دستور کار و اجرا دارد.

 وی ادامه داد: این سازمان در راستای طرح شهید سلیمانی، با  تشکیل حدود ۲۰۰ تیم به کمک مراکز بهداشت و درمان  در راستای واکسیناسیون کرونای عشایر به‌ویژه در مناطق صعب‌العبور شتافت.

سیاری یادآور شد: از ابتدای انقلاب کارهای زیرساختی و محرومیت‌زایی مناسبی در مناطق عشایری انجام گرفته ولی با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

وی در ادامه به اهم مشکلات عشایری استان اشاره و ابراز کرد: دسترسی نداشتن به جاده‌های مناسب، مشکل آب شرب، قیمت پایین خرید دام مازاد عشایر، پرداخت مکردن تسهیلات به اندازه کافی و کمبود نهاده‌های دامی و ...ازجمله این مشکلات است که با وجود همه این مشکلات، اگر دستگاه‌های متولی با نگاه جهادی به وظایف خودشان به‌خوبی عمل کنند، این مشکلات و چالش‌ها به فرصت‌های اشتغالزایی  تبدیل می‌شوند.

 مسؤول سازمان بسیج عشایری استان کرمان عنوان کرد: صنعت کرک و پشم دام عشایر استان ظرفیت ویژه‌ای برای اشتغالزایی دارد، به‌دلیل قاچاق و مفت‌خری و  نقش دلالان متاسفانه عشایر از ارزش افزوده و قیمت عادلانه محروم هستند و در بحث صنایع دستی که تولید ۳۵ درصد از صنایع دستی کشور متعلق به عشایر است؛ ما در استان صنایع دستی مثل گلیم‌بافی با بازار جهانی  داریم که نیاز به حمایت ویژه مسؤولان دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: با کار جهادی و شبانه‌روزی دستگاه‌های اجرایی و حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فراکسیون عشایری در مجلس شورای اسلامی و همه نخبگان جامعه عشایری استان مشکلات عشایر استان برطرف شود.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول