اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهور قرقیزستان و روسیه

رؤسای جمهور قرقیزستان و روسیه در گفت‌وگویی تلفنی وضعیت و چشم اندازهای توسعه روابط در زمینه‌های مختلف را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهور قرقیزستان و روسیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفت وگوی تلفنی انجام داد.

روسای جمهور کشورها در این گفت و گوی تلفنی جنبه‌های اصلی همکاری‌های دوجانبه قرقیزستان و روسیه، وضعیت و چشم اندازهای توسعه روابط سودمند متقابل در زمینه‌های مختلف را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

همچنین جباراف نیز به «ولادیمیر پوتین» سالگرد تولدش را تبریک گفت و برای وی آرزوی سلامتی، طول عمر و موفقیت بیشتر در فعالیت‌های دولتی کرد.

در ادامه گفت و گو، رئیس جمهور قرقیزستان از تعامل مشترک کشورها بر اساس سنت‌های قوی دوستی تاریخی و احترام متقابل قدردانی و بر سهم بزرگ شخصی پوتین در این امر تأکید کرد.

جباراف همچنین برگزاری موفقیت آمیز انتخابات در دومای دولتی را به رهبر روسیه تبریک گفت و ابراز اطمینان کرد که فعالیت‌های بعدی دوما در جهت تقویت روابط بین پارلمان‌های دو کشور  خواهد بود.

پوتین به نوبه خود از این تبریک تشکر و همچنین بر آمادگی طرف روسی برای ادامه همکاری سودمند متقابل در همه موضوعات برنامه مشترک تاکید کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول