اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شبه نظامیان کُرد تحت حمایت آمریکا 100 غیرنظامی سوری را ربودند

شبه نظامیان عضو گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه که تحت حمایت آمریکا هستند، طی ساعات گذشته یکصد غیرنظامی را از منطقه‌ای در شمال شرق سوریه ربودند.

شبه نظامیان کُرد تحت حمایت آمریکا 100 غیرنظامی سوری را ربودند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نیروهای دموکراتیک سوریه با یورش به روستاهای تل براک در شمال شرق استان الحسکه بیش از یکصد غیرنظامی را ربودند.

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) به نقل از منابع محلی گزارش داد، تعداد زیادی از خودروهای نظامی متعلق به اشغالگران آمریکایی و خودروهای نظامی نیروهای دموکراتیک سوریه از شب گذشته با محاصره روستاهای منطقه تل براک در شمال شرق استان الحسکه به خانه‌های مردم یورش بردند.

شبه نظامیان گروه دموکراتیک سوریه بیش از یکصد غیرنظامی از اهالی روستاهای سمیحان، تل الفرس و الجسعه را پس از ضرب و شتم و توهین آنها ربوده و به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

منابع سانا گفتند: این بازداشت‌ها به دنبال اعتراضات مردمی اهالی این منطقه به غارتگری و قتل و کشتار عناصر گروه دموکراتیک سوریه انجام شده است؛ به خصوص که اخیرا  این شبه نظامیان، ترانس‌های برق منطقه را که مجتمع‌های مسکونی آنجا را تغذیه می‌کند انجام شده به سرقت بردند تا  از آن برای تغذیه مقرهای نظامی و برخی پایگاه های استقرار نظامیان آمریکایی در آنجا استفاده کنند.

این منابع گفتند، اکثر اهالی که در اعتراضات علیه شبه نظامیان کُرد حضور داشتند، شب گذشته را از بیم حملات این شبه نظامیان بیرون خانه‌هایشان سپری کردند، به خصوص که این مردم هیچ سلاحی برای دفاع از خود در مقابله با رفتارهای تروریستی عناصر کُرد در اختیار ندارند.

منطقه تل براک الحسه دیروز پنجشنبه شاهد اعتراضات مردمی اهالی به غارتگری عناصر گروه دموکراتیک سوریه بود که با حمله این عناصر به اعتراضات همراه شد و در نتیجه آن یک غیرنظامی در تیراندازی این عناصر کشته و ۱۶ نفر دیگر زخمی شدند.

آمریکا ۹۰۰ نظامی در شرق سوریه دارد که آنها را به بهانه حمایت از گروه نیروهای دموکراتیک سوریه برای مبارزه با بقایای گروهک تروریستی داعش در منطقه ای مثلثی مستقر کرده است که اضلاع آن مرزهای ترکیه و عراق و اراضی تحت کنترل دولت سوریه است؛ اما این گروه که اغلب آنها را شبه نظامیان کُرد تشکیل می‌دهد، شریک آمریکا برای سرقت منابع طبیعی شرق سوریه و به خصوص نفت آنجا شده‌اند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول