اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

چاووش اوغلو: آمریکا با حمایت از تروریست‌ها به دنبال تجزیه سوریه است

وزیر خارجه ترکیه، با اشاره به این‌که آمریکا با حمایت از تروریست‌ها در سوریه به دنبال تجزیه این کشور است، خواستار تغییر سیاست‌های واشنگتن شد.

چاووش اوغلو: آمریکا با حمایت از تروریست‌ها به دنبال تجزیه سوریه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه، آمریکا را به حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه با هدف تجزیه این کشور متهم کرد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «المیادین» وی تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا از گروه‌های تروریستی در سوریه برای تجزیه این کشور، حمایت می‌کند.

وزیر خارجه ترکیه طی کنفرانس خبری مشترک امروز (شنبه، ۹ اکتبر)، با «فلیکس پلاسنسیا» همتای ونزوئلایی در آنکارا  افزود: «آمریکا در خصوص حضورش در سوریه برای مبارزه با داعش صادق نیست. واشنگتن سیاست‌های یک جانبه‌ای را دنبال می‌کند که تاثیر آن بر عراق، سوریه و افغانستان مشهود است».

چاووش اوغلو در ادامه از آمریکا خواست که به جای «سرزنش ترکیه» سیاست‌هایش را تغییر دهد.

این سخنان در حالی از زبان وزیر خارجه ترکیه خارج می‌شود که آنکارا خود در سال ۲۰۱۹، به بهانه مقابله با کردهای سوریه، علیه این کشور عملیات نظامی انجام داد و هنوز در آن حضور نظامی ندارد.

آنکارا به صراحت می‌گوید: «اگر روسیه و آمریکا حق ورود به سوریه را دارند پس ترکیه نیز چنین حقی را برای خود محفوظ می‌داند».

ترکیه در کنار حمایت از تروریستهای مخالف دولت سوریه، مدت‌هاست به بهانه مقابله با پ‌ک‌ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق و سوریه است.

 گروه پ‌ک‌ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود. ترکیه می‌گوید که شبه نظامیان پ‌ک‌ک مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.

اخیرا نیز نیروی هوایی ترکیه به بهانه حمله به مواضع تروریست‌های پ‌ک‌ک، به مناطق مسیحی نشین  در شمال سوریه از جمله  یک روستای مسیحیان آشوری حمله و آن را ویران کرد.

فلیکس پلاسنسیا نیز در این کنفرانس خبری مشترک ابتدا تاکید کرد که اولین سفر خارجی او بعد از انتخاب به عنوان وزیر خارجه ونزوئلا، ترکیه بوده است.

وی با تاکید بر روابط خوب ونزوئلا و ترکیه از مخالفت آنکارا با تحریم‌های یکجانبه (آمریکا و برخی کشورهای غربی) علیه ونزوئلا تشکر کرد.

وزیر خارجه ونزوئلا همچنین با قدردانی از دعوت ترکیه برای سفر نیکلاس مادورو به آنکارا تاکید کرد، رئیس‌جمهور قطعا از این پیشنهاد استقبال خواهد کرد.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول