اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کشف ۱۲۹۱ میلیارد ریال کالای قاچاق و بیش از 5 تن مواد مخدر در استان مرکزی

فرمانده انتظامی استان مرکزی با تبیین و تشریح برنامه‌های هفته ناجا و بیان رشد فزاینده دستاوردهای عملیاتی پلیس در بخش‌های مختلف مأموریتی گفت:‌ کشف ۱۲۹۱ میلیارد ریال کالای قاچاق و بیش از ۵ تن مواد مخدر از ابتدای سال بخشی از اقدامات پلیس استان به شمار می‌رود.

کشف ۱۲۹۱ میلیارد ریال کالای قاچاق و بیش از 5 تن مواد مخدر در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار حسن مفخمی شهرستانی در نشست خبری با گرامیداشت هفته ناجا و آغاز ماه ربیع‌الاول از اجرای ۲۲۰ برنامه در ۲۹ عنوان در هفته نیروی انتظامی در استان مرکزی خبر داد و گفت: نیروی انتظامی با رویکرد آموزش همگانی، اطلاع‌رسانی و ارائه ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، خدمات مؤثر و مأموریت سازمانی پلیس، درصدد است تا ضمن معرفی پلیس در تراز انقلاب اسلامی توأم با اقتدار و مهربانی، از توان و مشارکت آحاد مردم، نهادها و سازمان‌ها و جلب مشارکت آنها در جهت تحقق نظم و امنیت پایدار در جامعه بهره‌گیری کند.

وی ادامه داد:‌ چند سالی است نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران چشم‌انداز سالانه خود را در قالب چند مفهوم ترکیبی و متناسب با شرایط روز انتخاب و به عنوان یک مسیر روشن در قالب شعار سال برای خدمت‌رسانی به آحاد جامعه معرفی می‌نماید و در سال ۱۴۰۰ نیز شعار «پلیس هوشمند؛ امنیت پایدار» سرلوحه و در دستور کار ناجا قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اظهار داشت:‌ برای رسیدن به پلیس در تراز جمهوری اسلامی ایران در گام دوم انقلاب اسلامی به مؤلفه‌هایی نیازمندیم که یکی از آن‌ها هوشمند سازی است چراکه هوشمند سازی، تأمین امنیت، تحکیم نظم و اجرای قانون و عدالت، از مهم‌ترین مؤلفه‌های ثبات و سلامت نظام اجتماعی و سیاسی است.

مفخمی شهرستانی با تبیین برخی از اقدامات انجام گرفته در هوشمندسازی پلیس استان از راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ مرکز کنترل در مرکز استان و شهرستان‌های ساوه، خمین، دلیجان و محلات، طراحی و ساخت مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور، تجهیز پلیس به ابزار پلیسی و الکترونیکی هوشمند از البسه و دست‌افزار و سیستم هدایت هوشمند واحدهای گشت، نصب جی‌پی‌اس بر روی خودروهای گشت و کنترل و نظارت بر واحدها از طریق سامانه مدیریت ناوگان به‌ویژه خودروهای پلیس‌راه و راهور به عنوان بخشی از خدمات پلیس هوشمند برشمرد.

وی راه‌اندازی سامانه ترخیص خودرو در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی مرکز استان، بهره‌مندی از ظرفیت پایش تصویری معابر شهری و برون‌شهری توسط ۳۱۱ دستگاه دوربین پایشی، راه‌اندازی سامانه احراز هویت در دفاتر پلیس + ۱۰ استان، راه‌اندازی سامانه پنل پیامکی ویژه افراد ناشنوا و سخت گویش در مرفوک استان، راه‌اندازی ارتباط بیسیم با کلیه ارگان‌های خدماتی و امدادی از طریق فرکانس عملیات مشترک را از دیگر اقدامات انجام گرفته در هوشمندسازی پلیس استان عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی راه‌اندازی تیم بازرسی هوشمند و امکان ارزیابی و پایش نحوه عملکرد نیروها و پیشگیری از بروز حوادث، بهره‌مندی از ظرفیت فضای مجازی و تغییر رویکرد خدماتی حضوری به خدمات غیرحضوری در بستر اینترنت، اجرای طرح استقرار سامانه کنترل ناوگان خودرویی و ساماندهی هوشمند اعزام گشت‌های خودرویی و نظارت و مدیریت راه و راه‌اندازی سامانه ارتباط الکترونیک نیروی انتظامی و قوه قضائیه و فعالیت برنامه پلیس من را نیز از خدمات پلیس هوشمند در استان مرکزی به شمار می‌رود.

بیش از ۵ تن و ۵۹۱ کیلوگرم مواد مخدر در استان مرکزی کشف شد

مفخمی شهرستانی در ادامه با تبیین عملکرد ۶ ماهه پلیس استان و با اشاره به اقدامات پلیس در مبارزه با قاچاق کالا در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» به تشریح بخشی از دستاوردهای پلیس استان در مبارزه با قاچاق کالا اشاره داشت و گفت:‌ ۱۲۹۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در عملیات‌های پلیس استان در سال جاری کشف و ۵۹۵ دستگاه خودرو توقیف و ۸۲۶ نفر نیز دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی افزود: در ۶ ماه نخست امسال، ۵ تن و ۵۹۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ۱۴۲ نفر قاچاقچی و تعداد ۵ هزار و ۴۵۴ نفر معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان داشت: نیروی انتظامی در برنامه‌های اجرایی و عملیاتی خود در سالیان اخیر در زمینه پیشگیری از جرائم و مقابله با مجرمان به‌ویژه سارقان برنامه‌ریزی جامعی داشت و در سایه تلاش‌های جمعی کارکنان انتظامی استان، شاخص ۶۹ درصدی میزان کشف به وقوع در سرقت‌ها به دست آمد.

مفخمی شهرستانی ادامه داد: افزایش ۲۶ درصدی کشف سرقت‌ها و کاهش ۳۷ درصدی سرقت احشام، بازخوردی از طرح‌های اثربخش پلیس در مبارزه با سرقت در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به شمار می‌رود.

کسب رتبه اول کشوری پلیس فتا استان مرکزی

وی از کسب رتبه اول کشوری پلیس فتا استان مرکزی در کشف به وقوع در سطح ملی خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی هدفمند انجام شده میزان کشف به وقوع جرائم سایبری در استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۱۰۰ درصد بوده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به کاهش ۵ درصدی کشته‌شدگان ناشی از سوانح رانندگی در استان گفت: از ابتدای سال تاکنون در مجموع ۳۰۷ نفر در سوانح رانندگی استان جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد، ۲۶۳ نفر در محورهای مواصلاتی و ۴۴ نفر در حوزه‌های درون‌شهری بوده است.

مصالحه ۸۱ درصدی پرونده‌ها در دوایر مشاوره و مددکاری پلیس استان مرکزی

مفخمی شهرستانی در ادامه به مصالحه ۸۱ درصدی پرونده‌های ارجاعی به دوایر مشاوره و مددکاری پلیس استان نیز اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری در حدود ۳ هزار و ۷۰۵ مورد انواع خدمات مشاوره‌ای از سوی کارشناسان مشاوره پلیس به شهروندان ارائه شده است.

وی توجه به دغدغه‌های مردمی در حوزه مأموریت‌های ناجا را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت: در تحقق یک پلیس پویا، منعطف در شناخت و پاسخگو به مسائل و نیازمندی‌های اجتماعی، نیروی انتظامی در رویکرد جامعه‌محور خود توجهی ویژه با انجام برآوردهای اجتماعی و بازخوردگیری از شهروندان دارد و راهبردهای مأموریتی خود را بر این اساس برنامه‌ریزی می‌کند.

تلفن ۱۱۰ استان، ۵۹۲ هزار بار زنگ خورد

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: ‌در سال جاری ۵۹۲ هزار و ۱۶۷ تماس با افزایش ۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل با سامانه تلفنی ۱۱۰ تماس گرفته شده است که ۱۹۸ هزار و ۴۳۹ تماس منجر به عملیات شده است.

مفخمی شهرستانی ادامه داد: متوسط تماس‌های عملیاتی روزانه پلیس استان در حدود ۱۲۶۷ تماس است که توسعه و بهبود خدمات‌رسانی پلیس نسبت به گذشته در این شاخصه به عنوان یکی از اولویت‌های اجرایی در دستور کار قرار دارد.

۱۵ هزار و ۹۳۷ تماس با سامانه ۱۹۷ استان مرکزی

وی در ادامه سامانه ۱۹۷ در نیروی انتظامی را از مؤلفه‌هایی مهم در پاسخگویی پلیس به مردم دانست و اظهار داشت: سامانه تلفنی ۱۹۷ بستری است در ارتباط کلیه شهروندان با مسئولان نیروی انتظامی که در تحقق کیفی و تأثیردهی هر چه بیشتر دیدگاه‌های شهروندان در مأموریت‌های انتظامی، در این سامانه سعی بر نگاه تحلیلی و کارشناسی و ارائه بازخورد مناسب به فرد تماس‌گیرنده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی این سامانه را یکی از بهترین سامانه‌های ارتباطی با مسئولان خواند و گفت:‌ ۲ هزار و ۸۴۶ تماس تقدیر از اقدامات پلیسی گرفته شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش یافته است که این خود نشانی از افزایش اعتماد به رویکرد پاسخگویی و شفافیت در ناجاست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول