اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

تولید 10 برابری داروها و محصولات گیاهی/ 20 درصد داروهای تولیدشده درکشور گیاهی هستند

در چند سال اخیر میزان تولید داروها و فرآورده‌های گیاهی و سنتی دارای مجوز، 10 برابر شد. این رقم 20 درصد کل مجوزهای داروهای تولیدی کشور را شامل می‌شود.

تولید 10 برابری داروها و محصولات گیاهی/ 20 درصد داروهای تولیدشده درکشور گیاهی هستند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در 13 سالی که از عمر شکل‌گیری آن می‌گذرد در تلاش است تا با تکیه بر نقش و رسالت ویژه‌ای که در برقراری تعاملات بین دستگاهی دارد؛ اقدامات حمایتی و هدایتی خود را برای هم‌افزایی برنامه‌ها و فعالیت‌ها توسعه دهد.

در همین راستا نیز 6 ماموریت برای حمایت از ساختار زنجیره ارزش صنعت گیاهان دارویی از مرحله مرجعیت علمی تا توسعه بازار محصولات دانش بنیان و فناورانه را در اولویت خود قرار داده است تا بازار محصولات دانش بنیان و فناورانه گسترش یابد.

نتیجه این تکاپوها منجر به ارتقای شاخص‌های ارزیابی و عملکردی در این عرصه شده و افزایش 10 برابری تولید داروها و محصولات گیاهی یکی از این شاخص‌ها است. آمارها نشان می دهد طی 10 سال اخیر تعداد داروها و فرآورده‌های گیاهی و سنتی دارای مجوز به بیش از 5 هزار محصول رسیده است که این عدد 20  درصد کل مجوزهای داروهای تولیدی کشور را شامل می‌شود.

همچنین از دیگر شاخص‌ها می‌توان به فعالیت بیش از 700 شرکت دانش‌بنیان و خلاق اشاره کرد. این اتفاق در جشنواره گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی به خوبی خودنمایی کرد. یعنی تعداد شرکت‌های  حاضر در جشنواره در بازه زمانی 6 ساله از 30 شرکت به بیش از 500 شرکت افزایش پیدا کرد و بیش از 5 هزار محصول توسط آنها در بخش نمایشگاهی جشنواره ارائه شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول