اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

خطیب‌زاده برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی عراق را تبریک گفت

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی عراق را به دولت، ملت و نمایندگان منتخب مردم تبریک گفت.

خطیب‌زاده برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی عراق را تبریک گفت

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (دوشنبه) برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی عراق را به دولت، ملت و نمایندگان منتخب مردم تبریک گفت. 

سخنگوی وزارت امور خارجه ابراز امیدواری کرد با وفاق و همدلی همه نمایندگان منتخب مردم عراق، شاهد تشکیل دولت جدید باشیم. 

سعید خطیب‌زاده در ادامه تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته با حمایت از عراق، آماده همکاری مشترک در مسیر رشد و پیشرفت همه جانبه دو کشور است.

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران اظهار داشت: آ‌ن‌چه دیروز در عراق رخ داد، ادامه پروسه مردمسالاری در این کشور است. از برگزاری موفقیت آمیز انتخابات در عراق استقبال می‌کنیم و نفس برگزاری این انتخابات به رغم تمامی شرایط، مضایق، فشردگی‌ها و موضوع کرونا در زمان مناسب خودش برگزار شد و بسیار جای تقدیر دارد و فکر می‌کنیم ملت عراق در مسیر درست دموکراسی در حال حرکت هستند. 

به گزارش فارس، مرحله نخست انتخابات پارلمانی عراق، جمعه پیش (هشتم اکتبر جاری) یعنی دو روز پیش از برگزاری انتخابات سراسری برگزار شد تا نیروهای امنیتی، آوارگان و زندانیان عراقی در قالب گروه‌های خاص، آراء خود را به صندوق‌ها بیندازند.

مرحله دوم و سراسری پنجمین دور از انتخابات پارلمانی عراق که نخستین انتخابات زودهنگام در این کشور بود دیروز (یکشنبه ؛ ۱۸ مهر) برگزار شد تا ۳۲۴۳ نامزد انتخاباتی برای کسب ۳۲۹ کرسی پارلمانی رقابت کنند.رای گیری در این انتخابات که از ساعت ۷ صبح  به وقت بغداد، در ۸۳ حوزه انتخاباتی این کشور آغاز شده بود، راس ساعت ۱۸ (به وقت محلی) بدون تمدید زمان اعلامی به پایان رسید و شمارش آراء آغاز شد. (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول