اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

معدوم سازی بیش از ۱۰ تن فرآورده خام ناسالم و غیربهداشتی در سیستان و بلوچستان

مسئول اداره نظارت بر بهداشت مواد غذایی و فرآورده های خام دامی دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: در شش ماهه امنسال بیش از ۱۰ تن فرآورده خام ناسالم و غیربهداشتی از چرخه مصرف خارج و موارد تخلف و شخص خاطی به مراجع قضایی معرفی شده است.

معدوم سازی بیش از ۱۰ تن فرآورده خام ناسالم و غیربهداشتی در سیستان و بلوچستان

حمید جانفدا  امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: از وظایف اصلی و کلیدی دامپزشکی به خصوص در راستای تحقق شعار غذای سالم از مزرعه تا سفره انجام و اعمال نظارت های بهداشتی و شرعی در تمامی مراحل روند تولید، نگهداری و توزیع فرآورده های خام دامی در جامعه است چرا که سلامت محصولات تولیدی نیازمند نظارت و بررسی کارشناسان و متخصصان دامپزشکی است.

وی افزود: در این راستا، از ابتدای سال جاری تا کنون حدود ۱۴ هزار مورد (راس، نفر، لاشه) دام سبک و سنگین در کشتارگاه های دام استان و همچنین بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه طیور کشتار شده در کشتارگاه های طیور استان مورد بازدید و بررسی قرار گرفته اند که موارد غیر مصرف انسانی و ناسالم چیزی حدود ۱۹۰ کیلوگرم گوشت در کشتارگاه های دام و نزدیک به ۹ هزار قطعه مرغ غیر بهداشتی نیز از چرخه تولید و مصرف حذف و معدوم شده  است.

دکتر جانفدا بیان داشت: ادامه روند نظارت بهداشتی دامپزشکی پس از بازدید از مراحل تولید در کشتارگاه ها، به بازدید و بررسی از روند و شرایط بهداشتی نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی تولید شده در مراکز فروش، قصابی ها فروشگاه ها و رستوران ها می باشد که در این مرحله نیز در نیمه ی ابتدایی امسال بیش از ۸ هزار مورد بازدید در سطح استان انجام شده است و بیش از ۱۰ تن فرآورده خام ناسالم و غیربهداشتی از چرخه مصرف خارج و موارد تخلف و شخص خاطی به مراجع قضایی معرفی شده است.

انتهای پیام/75005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول