اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

نرخ بهره‌وری در دولت سابق صفر و منفی بوده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی با تاکید بر عدم توجه به انباشت سرمایه و سرمایه‌گذاری در زمان مناسب گفت: نرخ بهره‌وری در دهه 90 حدود صفر و منفی بوده که به دلیل عدم برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در چند سال گذشته است.

نرخ بهره‌وری در دولت سابق صفر و منفی بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی جهانگیری در جلسه بررسی عملکرد و چالش‌های پیش‌روی بخش کشاورزی که در محل سازمان جهادکشاورزی استان و با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی  برگزار شد، اظهار داشت: در ارتباط با تمرکز و تحول در اهداف سازمانی تحول زمانی ایجاد می‌شود که تغییرات بدون نیاز به بررسی و تحقیق با چشم دیده شود.

وی با اشاره به تاثیر سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی بر سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی گفت: باید اقداماتی انجام شود که مسائل دانش بنیان و تحقیقاتی به شکل پروژه بررسی و اجرایی شود که در دولت جدید در صورت شناسایی و تائید پروژه، امکان اجرایی شدن قابل تحقق است و مدیران بخش کشاورزی برای رسیدن به این هدف باید برنامه‌ریزی مناسب و به موقع انجام دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اجرای طرح‌های توسعه در دوره‌ای کمتر از پنج سال افزود: اگر برنامه‌ریزی‌ها علمی و دقیق باشد و اقدامات به موقع و فنی اجرا شود و البته کشور با مشکلات خاصی مثل تحریم و بیماری مواجه نباشد، می‌توان طرح‌های توسعه‌ای را در کمتر از  پنج سال به مرحله بهره‌برداری رساند.

وی به بررسی ظرفیت اجرای هر طرح و پروژه‌ای با توجه به منطقه‌ای که طرح اجرا می‌شود تاکید و تصریح کرد: باید در اجرای هر طرح کشاورزی وضعیت نیروی کار و منابع انسانی، شرایط آب و هوایی، ظرفیت آب و خاک، حمل و نقل، مخاطرات و تاثیر اجرای طرح در منطقه و برآورد هزینه کلی  بعد از اجرای طرح توجه شود.

جهانگیری با تاکید بر عدم توجه به انباشت سرمایه و سرمایه‌گذاری در زمان مناسب یادآور شد: نرخ بهره‌وری در دهه ۹۰ حدود صفر و منفی بوده که به دلیل عدم برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در چند سال گذشته است.

وی افزود: عدم استفاده از ابزارها و ماشین‌آلات کشاورزی و تکنولوژی می‌تواند به از بین رفتن کشاورزی و اقتصاد مبتنی‌بر کشاورزی در طول زمان صدمه بزند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در حال حاضر افزایش بهره‌وری با تولید چند برابری امکان‌پذیر است، افزود: باید از ظرفیت بخش‌های خصوصی استفاده کرد و به ظرفیت و امکانات دولت در قالب سازمان جهادکشاورزی اکتفا نکرد، چرا که این ظرفیت محدود است و امکان افزایش بهره‌وری تنها از طریق ظرفیت دولت وجود ندارد.

 وی خاطرنشان کرد: در کنار بخش خصوصی باید از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی به  درستی استفاده کرد، چراکه در دنیای امروز علم می‌تواند راه‌های جدید و کم هزینه‌تر برای افزایش بهره‌وری ارائه دهد.

انتهای پیام/۶۰۰۳۴/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول