اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رئیس پنتاگون برای رایزنی علیه روسیه به اوکراین رفت+فیلم

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در ادامه سفر ضد روسی اخیر خود، روز سه شنبه (امروز) از گرجستان به کی‌یف پایتخت اوکراین رفته است.

رئیس پنتاگون برای رایزنی علیه روسیه به اوکراین رفت+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که اخیرا در مسکو و واشنگتن مقام‌های دو کشور با هم دیدارهایی داشته‌اند، وزیر دفاع آمریکا برای رایزنی علیه روسیه وارد اوکراین شد.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا که برای رایزنی علیه روسیه به تفلیس سفر و با نخست‌وزیر  و وزیر دفاع گرجستان دیدار کرده بود، امروز (سه شنبه) وارد کی‌یف پایتخت اوکراین شد.

صفحه توییتر لوید آستین وزیر دفاع دولت جوبایدن در توضیح چرایی سفر او به پایتخت اوکراین، علیه روسیه اظهارنظر کرد.

توییتر رئیس پنتاگون در این باره نوشت: «وارد کی‌یف شدم. من اینجا هستم تا یک بار دیگر حمایت ناگسستنی‌مان (آمریکا) را از حاکمیت، تمامیت ارضی و آرمانهای یورو آتلانتیک اوکراین را اعلام و تعهدمان را برای ایجاد ظرفیت اوکراین به منظور جلوگیری از تجاوزهای بیشتر روسیه بیان کنم».

وزیر دفاع آمریکا در این توییت ضمن تکرار موضع واشنگتن در قبال اوکراین و مناقشات این کشور با روسیه، مسکو را به «تجاوزگری» و نقض تمامیت اوکراین متهم کرد.

اتهام زنی لوید آستین به روسیه در شرایطی انجام شده که این مقام ارشد آمریکایی پیش از این در سفر به گرجستان هم با مقام‌های تفلیس درباره «تهدیات روسیه» علیه این کشور حوزه قفقاز رایزنی کرده بود.

سفر ضد روسی رئیس پنتاگون به گرجستان و حالا اوکراین در شرایطی انجام شده که مسکو بارها به این دو کشور و همچنین واشنگتن درباره تبعات جدید الحاق آنها به ناتو هشدار داده است.

 

سفر وزیر دفاع آمریکا به اوکراین

 

وزیر دفاع آمریکا در شرایطی به اوکراین سفر کرده که طی روزهای اخیر دیدارهایی میان مقام‌‎های ارشد مسکو و واشنگتن انجام شده است.

چندی قبل «ویکتوریا نولاند» معاون وزیر خارجه آمریکا به مسکو سفر و با «سرگئی ریابکوف» همتای روس خود درباره روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کرده بود.

از سال ۲۰۱۴ و با ساقط شدن «ویکتوریانوکوویچ»رئیس‌جمهور روسگرای اوکراین تحت حمایت‌های آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، مسائل مرتبط به اوکراین یکی از تنش‌زاترین موضوعات اختلافی بین واشنگتن و مسکو بوده است.

به دنبال سرنگونی ویکتوریانوکوویچ و به قدرت رسیدن یک دولت غربگرا، روابط کی‌یف و مسکو متشنج شد و  با اظهارنظرهای مکرر مقام‌های جدید اوکراین درباره لزوم الحاق به ناتو همچنان تنش‌ها در روابط دو کشور باقی است.

همزمان با شدت گرفتن تنش‌ها بین این دو کشور همسایه در سال ۲۰۱۴، درگیری‌های شدید بین ارتش اوکراین با گروه‌های حامی روسیه در مناطق شرقی اوکراین موسوم به «دونباس» آغاز شد و این درگیری‌ها هنوز هم ادامه دارد.

همچنین در همین سال، در شبه جزیره کریمه همه پرسی برای الحاق این منطقه به فدراسیون روسیه انجام و این منطقه به مسکو ملحق شد.

اوکراین، آمریکا و اتحادیه اروپا بارها ضمن اتهام‌زنی به روسیه درباره دست داشتن در درگیری‌های دونباس اعلام کرده‌اند که الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسند و خواستار پایان «اشغالگری» روسیه در اوکراین شده‌اند.

مقام‌های ارشد روسیه شامل ولادیمیر پوتین ضمن رد اتهام زنی‌های آمریکا و متحدان اروپایی واشنگتن درباره درگیری‌ها در دونباس، بر قانونی بودن همه پرسی الحاق کریمه به روسیه تاکید کرده‌اند.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول