اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انتقاد زاخارووا از وزیر دفاع آلمان: کابینه جدید برلین نمی‌داند سلاح اتمی چیست

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با انتقاد از اظهارات وزیر دفاع آلمان مبنی بر لزوم مهار مسکو و احتمال استفاده از سلاح اتمی علیه این کشور، گفت گویا کابینه جدید برلین نه جنگ جهانی دوم را می‌شناسد و نه می‌داند سلاح اتمی چیست.

انتقاد زاخارووا از وزیر دفاع آلمان: کابینه جدید برلین نمی‌داند سلاح اتمی چیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) از اظهارات «آنه‌گرت کرامپ-کارن‌باوئر» وزیر دفاع آلمان درباره استفاده از سلاح اتمی علیه مسکو انتقاد کرد.

زاخارووا در گفت‌وگوی تلویزیونی در این‌باره گفت: «وزیر دفاع آلمان نیز متوجه شد که اظهارات کاملا غیرقابل قبولی در مورد مهار کردن روسیه و حتی احتمال استفاده از سلاح‌های اتمی [علیه مسکو] را بیان کرد».

به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی»، وی در ادامه توضیح داد: «می‌توان به روش های مختلف ارزیابی کرد که چرا ما چنین اظهاراتی را از تعدادی از سیاستمداران، به ویژه در آلمان می‌شنویم. خاطره جنگ جهانی دوم و نقش آلمان در این رویدادها حفظ شده است».

چند روز پیش بود که کرامپ-کارن‌باوئر در مورد سناریوهای ناتو برای مهار روسیه در مناطق بالتیک و دریای سیاه، از جمله با استفاده از سلاح‌های اتمی، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. وی در این‌باره گفت: «باید به مسکو کاملاً روشن فهمانده شود که کشورهای غربی نیز آماده استفاده از چنین ابزارهایی هستند». پس از آن، وزارت دفاع روسیه، وابسته نظامی آلمان در سفارتخانه این کشور در مسکو را احضار کرد و یادداشت اعتراضی را به وی تحویل داد.

بر اساس این گزارش، سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: «افراد جدید در کابینه آلمان احتمالا تاریخ خانواده‌های خود را نمی‌دانند، اینکه جنگ جهانی دوم چیست، استفاده عملی از سلاح‌های اتمی یعنی چه، پس به همین دلیل است که آنها کاملاً خودسرانه عمل می‌کنند».

زاخارووا همچنین امروز طی پستی در صفحه اجتماعی خود، درباره تحقیقاتی که نشان می‌دهد علت وقوع بیماری در میان دیپلمات‌های آمریکایی در سراسر جهان موسوم به «سندرم هاوانا» جیرجیرک‌ها بودند، نوشت: «حقیقت حتی خنده‌دارتر از کاریکاتور است».

ریانووستی در خبر دیگری به نقل از وی نوشت: «معلوم شد که در سال ۲۰۱۸، یک گروه متخصص ویژه به سفارش وزارت خارجه آمریکا یک تحقیق مخفیانه و دقیق روی سندرم هاوانا انجام دادند که شامل مصاحبه با کارکنان سفارتخانه‌ها، متخصصان شنوایی، معاینه پزشکی و بررسی فنی بود. بر اساس این مطالعه، دیپلمات‌های آمریکایی توسط آنوروگریلوس سلرینیکتوس (نام علمی جیرجیرک دم‌کوتاه آمریکای جنوبی) به جنون کشیده شده‌اند. و اینکه [سندرم هاوانا] امواج رادیویی گروه شبه‌نظامی [روسی] واگنر نبود».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه به کنایه اظهار داشت:‌«جیرجیرک‌های معمولی علت بیماری بود که دیپلمات‌های آمریکایی را از پا درآورد. این دقیقاً همان چیزی است که به این موجودات کوچک گفته می‌شود، که جهان را در آستانه یک فاجعه و درگیری دیگری قرار دادند!»

زاخارووا تصریح کرد، این در حالی است که مقام‌های آمریکایی از جمله آژانس‌های اطلاعاتی این کشور چندین سال است که نمایندگان کشورهای دیگر را متهم کرده‌اند که با استفاده از نوعی تشعشعات به دیپلمات‌های آمریکایی آسیب می‌زنند.

این در حالی است که حدود دو هفته پیش، گروهی از نمایندگان مجلس سنای آمریکا در نامه‌ای به وزیر خارجه این کشور، مبتلا شدن دیپلمات‌های آمریکایی به عارضه موسوم به سندروم هاوانا را تهدیدی مهم علیه امنیت ملی آمریکا توصیف کرده‌اند. (جزئیات بیشتر)

این بیماری برای اولین بار سال ۲۰۱۶ در میان مقامات سفارت آمریکا در پایتخت کوبا گزارش شد و به همین دلیل سندروم هاوانا لقب گرفته است.علائم مرتبط با این بیماری مرموز شامل سرگیجه، سردرد، خستگی، تهوع، اضطراب، مشکلات شناختی، صدای زنگ در سر و از دست دادن حافظه است. مقامات آمریکایی بر این باور هستند که این علائم ناشی از نوعی منبع انرژی مستقیم است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول