اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

دریافت ناچیز دهیاری‌های گلستان از اعتبارات ارزش افزوده

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان گفت: با توجه به اینکه توزیع اعتبارات ارزش افزوده به صورت استانی است و بخش اعظمی از مشاغل استان گلستان بر پایه کشاورزی استوار است و این حرفه از پرداخت مالیات معاف است، دهیاری‌های این استان در مقایسه با استان‌های صنعتی، اعتبار کمتری از این محل دریافت می‌کنند.

دریافت ناچیز دهیاری‌های گلستان از اعتبارات ارزش افزوده

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی نصیبی عصر امروز در مراسم دیدار مردم و مسوولان که با برنامه‌ریزی رحمت‌الله نوروزی نماینده مجلس شورای اسلامی و مجتبی جمالی فرماندار شهرستان و پیگیری رضوی بخشدار مرکزی با حضور مردم، شوراها، و دهیاران هشت روستای بخش مرکزی علی‌آبادکتول در روستای «پیچک محله» و به میزبانی شورا و دهیاری این روستا برگزار شد، اظهار داشت: میانگین جمعیت روستایی در استان ۴۶.۶ درصد بوده و این میزان در شهرستان علی‌آبادکتول بیش از ۴۲ درصد است.

وی با اشاره به اینکه یکی از محل‌های واریز اعتبارات به دهیاری‌ها از محل ارزش افزوده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه توزیع اعتبارات ارزش افزوده به صورت استانی است و بخش اعظمی از مشاغل استان گلستان بر پایه کشاورزی استوار است و این حرفه از پرداخت مالیات معاف است، دهیاری‌های این استان در مقایسه با استان‌های صنعتی، اعتبار کمتری از این محل دریافت می‌کنند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان ابراز امیداوری کرد تا در تدوین برنامه هفتم توسعه کشور، با پیگیری نمایندگان مجلس، اعتبارات ارزش افزوده به صورت کشوری توزیع شود تا دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان، اعتبار بیشتری از این محل دریافت کنند.

نصیبی خاطرنشان کرد: محل دیگر دریافت اعتبارات دهیاری‌ها از عوارض سوخت و سیگار است که توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به حساب دهیاری ها واریز می‌شود.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته، بخشی از سهم دریافتی دهیاری‌ها از طریق سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها افزایش پیدا کرد تا پایین بودن سهم دهیاری‌های استان از محل ارزش افزوده، تا حدی جبران شود، همچنین پیش‌بینی می‌شود با وجود تمام تنگناهای اقتصادی، واریزی به حساب دهیاری‌های استان تا پایان سال، نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یابد.

* دهیاری‌ها باید در راستای ایجاد منابع درآمدی پایدار گام بردارند

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان با اشاره به اینکه دهیاری یک نهاد خودکفاست، تاکید کرد: شوراها و دهیاری‌های استان ضمن جلب مشارکت‌های مردمی و دریافت عوارض، باید در راستای ایجاد منابع درآمدی پایدار گام بردارند و به کمک‌های دولتی اتکا نکنند.

علی نصیبی تصریح کرد: اعضای شوراها و دهیاری‌ها باید توجه ویژه‌ای به زیباسازی و پاکسازی روستاها داشته باشند.

وی تاکید کرد: براساس تعرفه عوارض، سهم دهیاری‌ها از هرگونه الحاق به بافت و ... مشخص بوده و شوراها و دهیاران باید در زمینه وصول سهم دهیاری جدیت لازم را داشته باشند.

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان در خصوص تکمیل سالن ورزشی روستای «پیچک محله» بخش مرکزی علی‌آبادکتول گفت: با توجه به ناتمام بودن سالن مذکور، دو سال پیش مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان برای تکمیل این سالن ورزشی متعلق به دهیاری تخصیص یافت که صرف تکمیل سقف و ... سالن شد.

* 30 میلیارد تومان اوراق برای تکمیل سالن ورزشی روستای «پیچک محله» علی‌آبادکتول در نظر گرفته شد

علی نصیبی افزود: با رایزنی‌های نوروزی نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی و پیگیری‌های جمالی فرماندار شهرستان، مبلغ ۳ میلیارد تومان اوراق نیز از محل قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کشور برای تکمیل این سالن ورزشی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: در دو سال گذشته با پرداخت ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت، ۹۴۱ طرح اقتصادی در روستاهای شهرستان علی‌آبادکتول اجرا شده است.

در این مراسم نوروزی نماینده مردم علی‌آبادکتول، جمالی فرماندار شهرستان علی‌آبادکتول، مختار مهاجر رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، سیدمحمد حسینی مدیرکل بهزیستی استان، مهدی میقانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، یونسی مدیرکل دخانیات استان، رضوی بخشدار مرکزی و معاونان مدیرکل و جمعی از روسای ادارات شهرستان علی‌آبادکتول حضور داشتند.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول