اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تایید واکسن کرونای هند توسط سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت در در صفحه رسمی توییتر خود اعلام کرد «کواکسین» هند استانداردهای لازم برای محافظت در برابر کوید-19 را دارا می‌باشد.

تایید واکسن کرونای هند توسط سازمان جهانی بهداشت

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری فارس به نقل از نیویورک تایمز، سازمان جهانی بهداشت در روز چهارشنبه به «کواکسین»، واکسن کرونای تولید شده توسط کشور هند تاییدیه فوری داد.

این واکسن به وسیله‌ی شرکت دارویی بهارات بیوتک و شورای تحقیقات پزشکی هند تهیه شده‌است و هشتمین واکسن ویروس کرونا می‌باشد که توانسته از سازمان جهانی بهداشت کارت سبز دریافت کند.

این سازمان در صفحه رسمی توییتر خود اعلام کرد کواکسن استانداردهای لازم برای محافظت در برابر کوید-19 را دارا می‌باشد و مزایای این واکسن بیشتر از خطرات آن است.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است واکسن کواکس در برابر ویروس کرونا ۷۸ درصد اثربخشی دارد و باید در دو دز به فاصله‌ی چهار هفته تزریق شود. WHO همچنین به مناسب بودن این واکسن برای شرایط انبار در  کشورهای کمتر توسعه یافته و با درآمد پایین اشاره نموده‌است.

همچنین بالاترین مقام نظارتی دارویی هند گفته است بر اساس داده‌هایی که نشان می‌دهد کواکسین بی‌خطر و مؤثر است، عمر مفید کوواکسین از ۶ماه به ۱۲ ماه از تاریخ تولید افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول