به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، محمدحسن عظیم عراقی معاون تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در نشست بررسی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان که در محل این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: سنجش یک فرایند است که درجه، رتبه و سطح موفقیت فرد را مشخص میکند. حتما باید سنجش نظام مند و چند وجهی و مبتنی بر اعمال و رفتار روزانه کودکان باشد.
وی با بیان اینکه سنجش باید برای کودک منفعت داشته باشد متناسب با سن و زبان کودک باشد، گفت: در فرآیند سنجش والدین نقش بسزایی دارند؛ سنجش عنصر جدایی ناپذیر از برنامه درسی است و برنامه درسی بدون سنجش سلامت ناقص خواهد بود.
عظیم عراقی ادامه داد: سال گذشته نرخ پوشش سنجش ۹۸.۸ درصد بود و کمتر از یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز سنجش شدند. امسال و تا کنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و ۱۰۰ هزار نوآموز پیشدبستانی سنجش شدهاند و در مجموع آمار سنجش به یک میلیون و ۶۰۰ هزار نوآموز رسیده است.
وی درباره نحوه ثبتنام پیشدبستانیها در طرح سنجش سلامت نیز گفت: نحوه ثبتنام اینگونه است که والدین باید به سامانه سیدا مراجعه کرده و اطلاعات فرزند خود را وارد کنند. تمام اطلاعات به سامانه تشخیص و پیشگیری منتقل میشود که همه مدیران مدارس به آن دسترسی دارند و میتوانند در پایگاهها نوبتگیری و اعلام کنند.
معاون تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: اطلاعات دوباره در سامانه وارد میشود و به سیدا بازمیگردد. به این ترتیب وقتی مدیر مدرسه میخواهد نوآموز بدو ورود را ثبتنام کند، تمام اطلاعات وی را از نظر وضعیت جسمانی و سلامت در اختیار دارد.
انتهای پیام/