اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

سنجش سلامت یک میلیون و 600 هزار نوآموز در سال‌جاری

معاون تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی یک میلیون و 600 هزار نوآموز در سال‌جاری خبر داد.

سنجش  سلامت یک میلیون و 600 هزار نوآموز در سال‌جاری

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، محمدحسن عظیم عراقی معاون تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در نشست بررسی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان که در محل این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: سنجش یک فرایند است که درجه، رتبه و سطح موفقیت فرد را مشخص می‌کند. حتما باید سنجش نظام مند و چند وجهی و مبتنی بر اعمال و رفتار روزانه کودکان باشد.

وی با بیان اینکه سنجش باید برای کودک منفعت داشته باشد متناسب با سن و زبان کودک باشد، گفت: در فرآیند سنجش والدین نقش بسزایی دارند؛ سنجش عنصر جدایی ناپذیر از برنامه درسی است و برنامه درسی بدون سنجش سلامت ناقص خواهد بود.

عظیم عراقی ادامه داد: سال گذشته نرخ پوشش سنجش ۹۸.۸ درصد بود و کمتر از یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز سنجش شدند. امسال و تا کنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و ۱۰۰ هزار نوآموز پیش‌دبستانی سنجش شده‌اند و در مجموع آمار سنجش به یک میلیون و ۶۰۰ هزار نوآموز رسیده است.

وی درباره نحوه ثبت‌نام پیش‌دبستانی‌ها در طرح سنجش سلامت نیز گفت: نحوه ثبت‌نام اینگونه است که والدین باید به سامانه سیدا مراجعه کرده و اطلاعات فرزند خود را وارد کنند. تمام اطلاعات به سامانه تشخیص و پیشگیری منتقل می‌شود که همه مدیران مدارس به آن دسترسی دارند و می‌توانند در پایگاه‌ها نوبت‌گیری و اعلام کنند. 

معاون تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: اطلاعات دوباره در سامانه وارد می‌شود و به سیدا بازمی‌گردد. به این ترتیب وقتی مدیر مدرسه می‌خواهد نوآموز بدو ورود را ثبت‌نام کند، تمام اطلاعات وی را از نظر وضعیت جسمانی و سلامت در اختیار دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول