اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

جزئیات مراسم خاکسپاری کامبیز درمبخش اعلام شد

پیکر «کامبیز درمبخش» هنرمند کاریکاتوریست روز سه‌شنبه راهی خانه ابدی می‌شود.

جزئیات مراسم خاکسپاری کامبیز درمبخش اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس، پیکر کامبیز درمبخش روز سه‌شنبه ۱۸ آبان‌ماه، ساعت ۱۰ صبح، از مقابل خانه هنرمندان ایران به سمت بهشت زهرا(س) بدرقه می‌شود.

این کاریکاتوریست برجسته، روز گذشته در ۷۹ سالگی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت درمبخش را تسلیت گفت. محمدمهدی اسماعیلی نوشت:

«به نام خدایی که می‌میراند و دوباره زنده می‌سازد

بار دیگر هنرمندی مردمی و محبوب از میان ما پرکشید و به آن سوی مرز هستی شتافت. کامبیز درمبخش که دلی پرمهر، سری پرشور، طبعی والا و خویی گرم و صمیمی داشت، رُخ در نقاب خاک کشید و با رفتن اش، غباری از غم و اندوه بر قاب چشمان این کهن بوم و بَر، به ویژه دوستداران هنرهای تجسمی نشاند.

او با آثار ماندگاری که به ویژه در زمینه طراحی و کاریکاتور عرضه کرد و نیز با نقدها و نظرهای ارزشمند و تأثیرگذار خود، بر ارج و قدر خلاقیت، نوآوری و فتح دروازه های نوین پای فشرد. او هنرمندی بود که تا آخرین روزهای عمر با ارزش اش دست از خلاقیت و تکاپوی هنری بر نداشت و در روزهای قرنطینه نیز با «کرونا نگاری هایش» به خلق اثر هنری پرداخت؛ زیرا بر این باور بود که هنر، شفادهنده روح آدمی است.

یقینا فقدان ایشان برای جامعه هنری کشورمان بس سنگین و ناگوار است و خیل عظیمی از هنرمندان و هنرشناسان را اندوهگین کرده و در سوگ فرو می برد. اگرچه درمبخش از میان ما رفت؛ ولی میراث گرانقدرش که زندگی مردمان ایران را در خود داشت، در میان ما تا ابد به یادگار خواهد ماند.

اینجانب فقدان این هنرمند پیشکسوت را به جامعه تجسمی کشور به ویژه کاریکاتوریست های ارجمند و همچنین خانواده گرامی آن مرحوم تسلیت عرض می کنم و علو درجات را برای آن فقد سعید آرزو دارم.

امید که روح لطیفش قرین لطف و رحمت الهی قرار گیرند و بازماندگانش در غم از دست دادن آن هنرمند فقید، صبر و شکیبایی پیشه خود نمایند.»

محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری هم در پیامی درگذشت کامبیز درمبخش هنرمند کاریکاتوریست پیشکسوت را تسلیت گفت. در متن این پیام آمده است:

«إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

استاد کامبیز درمبخش، نمونه‌ای از هنرمندان دلیر، لطیف، تیزبین، نکته‌سنج و معلم بود که با قلمش دریچه‌ تازه‌ای برای فهم پیش روی ما و مردم جهان قرار می‌داد. درگذشت او برای هنر ملی ایران به خصوص هنرهای تجسمی، ضایعه دردناکی است. تسلیت و تعزیت خود را تقدیم ساحت سربلند هنر ایران می‌کنم.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول