اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

فارس من|مسکن ملی دزفول همچنان در کش و قوس آماده‌سازی زمین

پس از گذشت 10 ماه از آخرین پیگیری و گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از وضعیت ساخت مسکن‌های طرح اقدام ملی، همچنان برخی از سایت‌ها با مشکل آماده سازی زمین تخصیصی مواجه هستند.

فارس من|مسکن ملی دزفول همچنان در کش و قوس آماده‌سازی زمین

به‌گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، دی‌ماه سال گذشته پس‌از تماس تعدادی از متقاضیان طرح اقدام ملی در شهرستان دزفول با خبرنگار خبرگزاری فارس و ابراز گلایه‌مندی از عدم اقدام محسوس در راستای ساخت‌وساز واحدهای ساختمانی، خبرنگار فارس گزارشی با عنوان «مسکن ملی دزفول و یک دنیا دلواپسی» تهیه و منتشر کرد.

امسال نیز بعد از گذشت ۱۰ ماه از آخرین گزارش، مخاطبین در سامانه «فارس من» سوژه‌ای با عنوان «بلاتکلیفی مسکن ملی دزفول» به ثبت رساندند و خواستار پیگیری مجدد این‌موضوع شدند.

یکی از متقاضیان مسکن طرح اقدام ملی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید: از مردادماه سال گذشته که اولین قسط به مبلغ ۴۰ میلیون تومان پرداخت شد، تغییر محسوسی را مشاهده نکردیم.

او می‌گوید: قرار است که در دو منطقه زیبا شهر و مهرشهر واحدها ساخته شوند و به‌عنوان مثال از ۷۶۴ واحد منطقه مهرشهر ساخت ۲۱۶ واحد آغاز شده و برای دیگر واحدها اقدامی انجام‌نشده است.

ابوذر موحد رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان دزفول در این خصوص طی گفت‌وگویی با خبرنگار فارس اظهار کرد زمینه مابقی واحدها در حال آماده‌سازی است. زمین‌های اختصاص‌داده‌شده دارای پستی و بلندی هستند و آماده‌سازی‌شان زمان‌بر است.

وی افزود: در سیستم ساخت‌وساز ۱۰ درصد ابتدای کار زمان بسیار زیادی صرف می‌کند و در این مرحله پیشرفت کار ازجمله اخذ پروانه و مجوز نقشه و ساخت‌وساز دیده نمی‌شود.

رییس اداره راه و شهرسازی دزفول گفت: از زمان تحویل زمین‌ها تست‌های لازم از خاک گرفته شد و اقدامات لازم برای مطلوب شدن نوع خاک صورت گرفت.

وی ادامه داد: درحال‌حاضر سه سایت ۲۱۶ واحد، ۸۰ واحد و ۱۲۸ واحد فعال هستند که هر سه سایت به‌ترتیب در مرحله پایان سقف دوم، بستن فونداسیون و کار ماشین‌آلات در زمین هستند.

ابوذر موحد تصریح کرد: دو سایت سه چهار و چهار یک، دو تپه‌ی ماهور و یک دره ۱۱ متری هستند که با توجه به هزینه ماشین‌آلات جهت تسطیح و پر کردن دره تغییراتی در نقشه‌ها ایجاد کردیم که این تغییرات در حال طی کردن اخذ مجوزات اداری هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول