اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشکلات مازندران از ناکارآمدی مدیران است/دخالتی در انتخاب استاندار نداشتم

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: خدمات و فضائل به جای خودش اما ذکر مصیبت‌های زیادی در حوزه مدیریتی وجود دارد که بعضا به خاطر ناکارآمدی‌ها و تعلل‌ها به وجود آمده است.

مشکلات مازندران از ناکارآمدی مدیران است/دخالتی در انتخاب استاندار نداشتم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران، تغییر مدیریتی را امری طبیعی قلمداد کرد و افزود: ما نباید دلخوش به پست و مقام‌ها باشیم، پست‌های مدیریتی امانتی به گردن ما است.

وی با اعلام اینکه مدیران پس از اتمام دوران مدیریت باید پاسخگویی عملکرد خویش باشند، خطاب به حسین‌زادگان اینگونه اعلام کرد؛ که آیا مدیر ارشد استان  پس از اتمام مسؤولیت به وظیفه خویش در جامعه عمل کرده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: حتی بنده زمانی که مسؤولیت گرفتم بسیاری از محافل درس و بحث را ترک کردم به دنبال پیگیر شرح وظایفی مسؤولیتی خویش هستم و سایر مسؤولان اجرایی هم باید اینگونه عمل کنند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر استاندار سابق مازندران (حسین‌زادگان) هر چه تاسف بخورد که ای کاش این کار انجام می‌دادم یا اون کار را انجام بدهم فایده‌ای ندارد، افزود: البته از اقدامات ایشان تشکر و قدردانی می‌کنم ولی منظور من این است که زمانی که انسان کاری از دستش بر می‌آید باید برای توسعه امور و گره‌گشایی کار انسان‌ها کار کند.

محمدی‌لائینی خطاب به استاندار جدید مازندران، گفت: مسؤولیت بیش از ۳ میلیون نفر برعهده شما است و انتظار کار و گره‌گشایی از شما دارند، تحول در معیشت، فرهنگ در راستای توسعه یکی از انتظارات از شما است.

وی اضافه کرد: همه باید دل کنده و دل‌بریده از دنیا باشیم که دلدادگی به دنیا بسیار خطرناک است، اگر دلبسته به دنیا نباشیم تغییر و تحولات بسیار سختی ندارد، کسی که دلبسته به دنیا نباشد، زمانی که این مسؤولیت را دریافت کرده چندان خوشحال نمی‌شود و زمانی که گفتند که باید بروی و مسؤولیت را ترک زیاد ناراحت نمی‌شویم.

*دخالتی در انتخاب استاندار نداشتم

وی با اعلام اینکه بنده در انتخاب استاندار مازندران دخالتی نکردم، گفت: معیارهای را برای معرفی استاندار اعلام کردم  بر بومی بودن نماینده عالی دولت در استان تاکید داشتم.

نماینده ولی فقیه با اشاره به محرومیت پنهانی که در استان مازندران وجود دارد، افزود: استان سرسبزی مانند مازندران نباید افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی داشته باشد.

*مشکلات مازندران از ناکارآمدی مدیران است

وی با اشاره به قابلیت‌های که در استان مازندران، وجود دارد، افزود: دریا، جنگل، کشاورزی و گردشگری فرصت‌های بسیار زیادی در استان مازندران است که چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

محمدی‌لائینی با اعلام اینکه روحیه جهادی میدانی که دقیقه و ساعت نشناسد، حقوق و پول برایش مهم نباشد در حال حاضر نیاز استان مازندران، است، افزود: خدمات و فضائل به جای خودش اما ذکر مصیبت‌های زیادی در حوزه مدیریتی وجود دارد که بعضا به خاطر ناکارآمدی‌ها و تعلل‌ها به وجود آمده است.

*باوجود بازرسی و دیوان محاسبات چرا در کشور فساد مالی داریم؟

وی با اعلام اینکه روی قیمت‌های کمرشکن کنترلی نیست، افزود: در حوزه نظارت نیاز به تقویت بیشتری داریم، حراست، بازرسی، دیوان محاسبات داریم اما دوباره شاهد فساد هستیم، پروژه‌های نیمه تمام زیادی در استان مازندران وجود دارد که رئیس جمهور این موضوع را در اولویت قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران خواستار تعریف پروژه‌های جدیدی در استان شد و افزود: ایجاد قطار پرسرعت یکی از نیازهای اساسی استان‌های شمالی در کشور است، از رامسر تا مرکز استان باید وقت یک فرد صرف شود چه اشکال دارد که قطار محلی پرسرعتی داشته باشیم، بخش خصوصی حاضر به فعالیت در این زمینه است اما بروکراسی اداری مانع از اجرای پروژه‌های بزرگ است.

*انتقاد از تغییر مدیریت در چوب و کاغذ مازندران

وی با اشاره به مشکلاتی که در صادرات وجود دارد، افزود: واردات به راحتی انجام می‌شود، نزدیک به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصولات باغی داریم اما به صورت محدود صادر می‌شود ما می‌توانیم در سال نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار صادرات داشته باشیم اما رقم بسیار محدود است.

محمدی‌لائینی همچنین به تغییر مدیریتی در کارخانه چوب و کاغذ اشاره کرد و گفت: نسبت به تغییر زودهنگام مدیریتی در این مجموعه انتقاد دارم، چرا مدیری که در این مجموعه عملکرد مناسبی داشته به راحتی بدون پرس و جو از مدیران استانی یک شبه تغییر می‌کند.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول