اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

۱۴ واحد هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ در زنجان استاندارد می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های زنجان استاندارد می‌شود.

۱۴ واحد هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ در زنجان استاندارد می‌شود

امیر ارجمند، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: طرح تطبیق استانداردهای کیفیت خدمات در هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها استان زنجان، نسبت به سایر تأسیسات گردشگری در اولویت قرار دارد و این فرصت مغتنمی است که واحدهای گردشگری با معیارهای استاندارد، تطبیق داده شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: تعداد تأسیسات گردشگری استان حدود ۳۳۰ واحد است که در حال حاضر ۱۴ واحد هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها در چرخه استانداردسازی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در راستای ارائه خدمات بهتر  نسبت به واحدهای آن‌ها گواهی استاندارد کیفیت صادر خواهد شد و مابقی تأسیسات اقامتی در چرخه و روند استانداردسازی قرار خواهند گرفت.

ارجمند بیان کرد: در طرح درجه‌بندی واحدهای اقامتی، اگر واحدهای استاندارد شاخصه‌های ارزیابی و درجه‌بندی را رعایت نکنند باعث تنزل درجه خواهد شد. درجه‌ای که در گواهی‌نامه استاندارد درج می‌شود ملاک صدور پروانه بهره‌برداری و نرخ نامه خدمات واحد خواهد بود.

وی اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل‌های معاونت گردشگری کشور مبنی بر استانداردسازی تأسیسات گردشگری، ضوابط درجه‌بندی استانداردسازی و کیفیت خدمات تهیه و ابلاغ شده است که استانداردسازی در هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها در استان زنجان در حال انجام است.

ارجمند گفت: بر اساس آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، درجه‌بندی، نرخ‌گذاری و نظارت بر تأسیسات گردشگری تمامی واحدهای گردشگری مشمول باید پس از ایجاد و راه‌اندازی نسبت به عقد قرارداد با عاملان تطبیق استاندارد خدمات گردشگری مستقر در استان‌ها برای ارزیابی خدمات و اخذ گواهی‌نامه استاندارد اقدام کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان تصریح کرد: ایجاد تأسیسات گردشگری استاندارد برای رفاه و رضایت گردشگران از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت گردشگری استان است تا مطابق با آخرین استانداردهای جهانی بتوانیم گامی مؤثر در مسیر ارتقای سطح خدمات موردنیاز گردشگران برداریم.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول