اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

افتتاح 130 پروژه محرومیت‌زدایی در استان مرکزی

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی از افتتاح و بهره‌برداری از 130 پروژه محرومیت‌زدایی همزمان با هفته بسیج در استان خبر داد.

افتتاح 130 پروژه محرومیت‌زدایی در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمد گودرزی صبح امروز در جمع خبرنگاران از افتتاح و بهره‌برداری از ۱۳۰ پروژه محرومیت‌زدایی همزمان با هفته بسیج خبر داد و اظهار کرد: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ‌بر ۲۸ میلیارد تومان که شامل احداث کانال و استخر ذخیره آب، مسکن محرومان و... است با حضور سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی شعار هفته بسیج امسال را بسیج پاره تن مردم عنوان کرد و افزود: ۲۹ آبان با عنوان بسیج، اقتصاد مقاومتی، ۳۰ آبان با عنوان بسیج، علم و پژوهش، یکم آذر با عنوان بسیج، عدالت و مبارزه با فساد و دوم آذر با عنوان بسیج، عزت ملی و مرزبندی با دشمن، سوم آذر با عنوان بسیج، استقلال و آزادی، چهارم آذر با عنوان بسیج، سبک زندگی و پنجم آذر با عنوان بسیج، معنویت و اخلاق در هفته گرامیداشت بسیج نام‌گذاری شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: همچنین در این ایام بیش از یک هزار و ۶۶۲ برنامه در سراسر شهرهای استان برگزار خواهد شد که برگزاری نشست‌های بصیرتی و روشنگری در پایگاه‌های بسیج، همایش پیاده‌روی خانوادگی، برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی، اهدای بسته‌های معیشتی، حضور در پویش نذر خون، راه‌اندازی کلینیک سیار پزشکی، راه‌اندازی پویش من و رفیق شهیدم، گل‌باران قبور شهدا، دیدار با خانواده شهدا و... بخشی از این برنامه‌ها است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: بیش از ۱۳۰۰ پروژه در ۴ سال گذشته در حوزه محرومیت‌زدایی در زمینه‌های مختلف به اجرا درآمد.

گودرزی با بیان اینکه با اجرای ۱۰۰ کیلومتر کانال انتقال آب کشاورزی که عمدتاً در مناطق محروم و روستایی بوده از اتلاف ۳۰ درصد منابع آب جلوگیری شد ادامه داد: اجرای ۳۰ کیلومتر لایه روبی قنوات، احداث سد ذخیره آب به حجم ۳۵ هزار مترمکعب، بازسازی و احداث ۷۰۰ مسکن آسیب‌دیده از سیل به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان و به‌کارگیری ۱۲۵۰ گروه جهادی بخشی از اقدامات دو سال گذشته توسط بسیج بوده است.

وی افزود: توزیع ۶ میلیون ماسک در ایامی که این محصول نایاب شده بود تاکنون، تشکیل ۵۰ تعاونی، اهدای ۱۳۰ سری جهیزیه در هفته دفاع مقدس سال جاری، توزیع ۳۸۰ هزار بسته معیشتی در رزمایش کمک مؤمنانه تاکنون بخش دیگری از اقدامات بسیج است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول