اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نظرسنجی مؤسسه اسرائیلی؛ تل‌آویو در جنگ‌های دو دهه اخیر شکست خورده است

نظرسنجی‌هایی که مؤسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی انجام داده، حاکی از آن است که صهیونیست‌ها معتقدند این رژیم در جنگ‌های دو دهه اخیر پیروز نشده است.

نظرسنجی مؤسسه اسرائیلی؛ تل‌آویو در جنگ‌های دو دهه اخیر شکست خورده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اساس یک نظرسنجی که مؤسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی انجام داده اکثریت صهیونیست‌ها معتقدند که ارتش این رژیم در جنگ اخیر علیه نوار غزه پیروز نشده است.

نبرد «سیف القدس» در ماه می سال جاری میلادی (۲۰۲۱) و در واکنش به تجاوز صهیونیست‌ها به مقدسات فلسطینی و قدس رخ داد و ۱۱ روز به طول انجامید. مقاومت فلسطین در پاسخ به حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه، بیش از ۴۰۰۰ موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرد.

«زیپی اسرائیلی» (Zipi Israeli) از پژوهشگران مؤسسه یاد شده به خبرنگار شبکه صهیونیستی « I۲۴news» گفتند، نظرسنجی مشابهی نیز پس از جنگ سال ۲۰۰۶ علیه لبنان (جنگ ۳۳ روزه) انجام شد و نتایج آن نیز مانند نتایج فعلی بود.

در ادامه این گزارش آمده: بر اساس نظرسنجی مذکور احساس غالب در اسرائیل این شده که ارتش دیگر قادر به یکسره کردن نبردها در دو دهه اخیر نبوده و معادله آتش‌بس و عدم تلفات به مثابه پیروزی در جنگ تلقی شده است.

این نظرسنجی با این حال اعلام کرده که صهیونیست‌ها به توانایی ارتش در مقابله با چالش‌های امنیتی اعتماد دارند.

«ادهم حبیب الله» خبرنگار شبکه I۲۴news افزود، زیپی اسرائیلی در ادامه تأکید کرد که جنگ‌های ۱۹۷۶ و ۱۹۷۲ به مثابه جنگ برای موجودیت بوده اما از زمان جنگ علیه لبنان به بعد، صهیونیست‌ها به این درگیری‌ها عادت کرده‌اند و معادله امنیتی به تثبیت آتش‌بس تبدیل شده است.

 ارتش رژیم صهیونیستی هر از چند گاهی اقدام به برگزاری رزمایش یا تمرین‌های نظامی می‌کند و هدف از آن را آمادگی برای جنگ‌های احتمالی اعلام می‌کند (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول