اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

۴ کشته در حملات موشکی به مقر کُردهای وابسته به آمریکا در رقه

منابع وابسته به عشایر استان رقه گفتند که افراد ناشناس یک مقر مزدوران وابسته به آمریکا را در شرق رقه، هدف حملات موشکی قرار دادند که چهار نفر از آنها کشته شدند.

۴ کشته در حملات موشکی به مقر کُردهای وابسته به آمریکا در رقه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع وابسته به عشایر استان رقه در شمال سوریه از حملات افراد ناشناس به مرکز تجمع شبه نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» در شهرک «الحوس» در ریف شرقی رقه خبر دادند.

این منابع به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند که این حملات با موشک‌های تاو انجام شده و برای نخستین بار است که مواضع شبه نظامیان کُرد بدین صورت هدف قرار می‌گیرد. نیروهای دموکراتیک، تحت حمایت نظامیان تروریست آمریکایی قرار دارند.

این منابع با اشاره به اینکه این عملیات منجر به کشته شدن ۴ شبه نظامی و تخلیه کامل این مرکز شد، تأکید کردند: هدف قرار دادن شبه نظامیان وابسته به ارتش آمریکا با این نوع موشک، اولین مورد، در نوع خود است که باعث ترس و وحشت در میان آنان شد.

به نوشته اسپوتنیک، این حملات، با افزایش خشم مردم علیه این عناصر همراه شده است؛ خشمی که معلول سربازگیری اجباری از میان غیرنظامیان و به خاطر اقدامات غیرانسانی آنان قبایل عرب است.

در همین ارتباط، عناصر آمریکایی و شبه نظامیان کُرد، در شهر البصیره در شرق استان دیرالزور سوریه منع رفت و آمد وضع کرده‌اند. این مسئله به خاطر  حملاتی است که عشایر این منطقه، بامداد امروز به مقر نظامی آنها در داخل البصیره انجام دادند.

به گفته منابع محلی، شبه‌نظامیان دموکراتیک سوریه به منظور جلوگیری از ورود و خروج غیرنظامیان از شهر البصیره، عملیات یورش و دستگیری را در روستای «ابریهه» در نزدیکی البصیره آغاز کردند.

این منابع گفتند که عناصر نیروهای دموکراتیک، هر غیرنظامی را که از خانه خود در البصیره خارج می‌شود، هدف قرار می‌دهند و تک تیراندازان آنها در سراسر شهر مستقر هستند. پهپادهای آمریکایی نیز به شدت در حال پرواز بر فراز این شهر هستند.

تروریست‌های آمریکایی به همراه مزدوران وابسته به خود، بخش زیادی از شرق و شمال شرق سوریه را در اشغال خود دارند. این مناطق، بیشترین منابع نفتی سوریه را در خود جای داده است. دمشق نیز بارها تأکید کرده است که به این حضور اشغالگرانه پایان خواهد داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول