اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کشت گیاهان دارویی در ۳۵۰۰ هکتار از مراتع استان سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: کشت گیاهان دارویی در سه هزار و ۵۰۰ هکتار از مراتع این استان آغاز شد.

کشت گیاهان دارویی در ۳۵۰۰ هکتار از مراتع استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، جعفر مرادی‌‌حقیقی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در برنامه کشت گیاهان دارویی و صنعتی مراتع شهرستان شاهرود حوضه آبخیز ابر اظهار کرد: کشت گیاهان دارویی در سه هزار و ۵۰۰ هکتار از مراتع این استان آغاز شد.

وی افزود: با آغاز بارش‌های پاییزی، عملیات کاشت گیاهان دارویی - صنعتی شامل باریجه، آنغوزه، وشق و بادام کوهی به روش‌های بذرپاشی، بذرکاری و کپه کاری در مراتع استان آغاز شده است و بذور موردنیاز کاشت این گیاهان را اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در اختیار بهره‌برداران و مرتع‌داران قرار می‌دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ادامه داد: طرح کشت گیاهان دارویی با مشارکت مرتع‌داران و در قالب طرح‌های مرتع‌داری در راستای اقتصادی کردن مراتع و بهبود معیشت بهره‌برداران و جوامع محلی اجرا می‌شود.

مرادی‌حقیقی با اشاره به اینکه طرح کشت گیاهان دارویی در مراتع استان سمنان از پنج سال گذشته آغاز شد، گفت: تاکنون بیش از ۲۰ هزار هکتار از مراتع زیر کشت گیاهان دارویی و صنعتی رفته و در قالب طرح‌های تلفیقی با بهره‌برداری از این گیاهان زمینه رونق اقتصادی مرتع‌داران و افزایش درآمد خانوار محقق شده است.

وی بیان کرد: با اجرای طرح‌های تلفیقی مرتع‌داری و استفاده از سایر پتانسیل‌های موجود در مراتع ازجمله گیاهان دارویی، علاوه بر افزایش درآمد بهره‌برداران موجب کاهش فشار چرای دام در مراتع، حفظ پوشش گیاهی و منابع ژنتیکی گیاهی کشور و زمینه‌ساز صادرات و ارزآوری برای کشور خواهد شد.

به گزارش فارس؛ در استان سمنان ۱۳۰ گونه گیاهی دارویی، صنعتی و خوراکی شناسایی شده و توسعه پوشش گیاهی و اقتصادی کردن مراتع در راستای بهبود معیشت جوامع محلی از اهداف اجرای این طرح است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول