اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سایت یمنی: ریاض و ابوظبی، استان شبوه یمن را به القاعده تحویل می‌دهند

پایگاه خبری «یمن نیوز» خبر داد که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در تلاش است که تیپهای موسوم به «ألویة العمالقة» را به استان شبوه انتقال دهد که اغلب عناصر این تیپها، از جریان‌های سلفی-تکفیری هستند.

سایت یمنی: ریاض و ابوظبی، استان شبوه یمن را به القاعده تحویل می‌دهند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع نظامی امروز شنبه از تلاش عربستان سعودی و امارات عربی متحده برای تحویل استان شبوه یمن به عناصر تروریستی القاعده خبر دادند.

این منابع به پایگاه خبری «یمن نیوز» گفتند که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در تلاش است که تیپهای موسوم به «ألویة العمالقة» را به استان شبوه انتقال دهند. اغلب عناصر این تیپها، از جریان‌های سلفی-تکفیری هستند.

به گفته این منابع، عربستان سعودی به وزیر کشور دولت مستعفی یمن دستور داده است که نیروهای امنیتی حاضر در ابین را توجیه کنند که عبور عناصر القاعده به استان نفت‌خیز شبوه را تسهیل کنند.

به گزارش این سایت، این برای نخستین بار است که عناصر حزب اخوانی الاصلاح از زمان ورود به ابین، به عناصر القاعده اجازه عبور می‌دهند.

بنا بر این گزارش، هنوز مشخص نیست که این اقدام برای تسهیل حضور یا استقرار عناصر وابسته به ریاض و ابوظبی است تا اینکه بتوانند منابع این استان را تحت لوای گروههای تروریستی غارت کنند.

این در حالی است که دولت مستعفی نیز در این مناطق، رو به زوال است و طی سالهای گذشته به پوششی برای عملیاتهای گسترده غارت منابع یمن توسط ائتلاف سعودی بدل شده است.

شهریور ماه گذشته، درگیریهای شدیدی بین مزدوران وابسته به عربستان و امارات در جنوب یمن به ویژه شبوه افزایش یافت. «احمد الزبیری» از سرکرده‌های شورای انتقالی جنوب (وابسته به امارات) گفت که این درگیریها در پی مقابله «المقاومه الجنوبیه با تجهیزات [عناصر] اخوان [المسلمین] و القاعده بوده است که از البیضاء در حال عقب‌نشینی بوده‌اند».

شبه‌نظامیان شورای انتقالی اخیرا تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا عناصر وابسته به عربستان سعودی را از جنوب یمن اخراج کنند.

شورای انتقالی ۲۱ شهریور ماه جاری از عناصر خود خواست که در شبوه، علیه عناصر حزب الاصلاح، «انتفاضه مردمی»  آغاز کنند.

این اقدام شورای انتقالی بیانگر تلاشهای این نهاد برای اشغال کامل استانهای جنوبی و پایان بخشیدن به حضور گروهها و تشکیلات وابسته به دولت مستعفی یمن (تحت حمایت عربستان سعودی) است.

انتهای پیام/.

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول