اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

باران و برف در بسیاری از شهرهای کشور/ بارش در پایتخت از 13 دی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف و باران در استان‌هایی نظیر اصفهان، یزد، سیستان و بلوچستان، فارس، لرستان، ایلام، کرمان و هرمزگان گفت: با ورود سامانه بارشی دیگری روز دوشنبه 13 دی در کل کشور بارش برف و باران داریم.

باران و برف در بسیاری از شهرهای کشور/ بارش در پایتخت از 13 دی

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز سامانه بارشی در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، ایلام، کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان فعال بود و روز آینده نیز در این مناطق فعال است و موجب بارش باران و همچنین بارش برف در ارتفاعات می‌شود.

وی افزود: روز آینده همچنین در ا ستان‌های یزد، اصفهان، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان بار‌ش‌ها شروع می‌شود و بارش در استان‌های خوزستان، بوشهر، جنوب سیستان و بلوچستان، فارس، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال بختیاری شدت دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز جمعه به تدریج از بارش‌ها در جنوب غرب کاهش می‌یابد و گستره بارش‌ها به مناطق مرکزی و شرقی کشور کشیده می‌شود و شدت بارش‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان و فارس همچنین شرق هرمزگان خواهد بود.

ضیائیان با بیان اینکه روز شنبه 11 دی بارش‌ها در هرمزگان، بوشهر، جنوب فارس و کرمان ادامه دارد، افزود: از اوایل وقت یکشنبه 12 دی سامانه بارشی دیگری از جنوب غرب وارد کشور می‌شود و در غرب و نیمه جنوبی کشور در آن روز موجب بارش باران و در ارتفاعات بارش برف می‌شود که شدت بارش‌ها در استان‌های بوشهر، هرمزگان، فارس و جنوب کرمان خواهد بود.

وی بیان داشت: روز دوشنبه 13 دی با نفوذ پرفشار سامانه بر روی دریای خزر بارش در سواحل خزر آغاز می‌شود و در کل کشور بارش برف و باران خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران فردا نیمه ابری همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 10 و 3 درجه خواهد بود.

ضیائیان گفت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 26 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و تبریز با کمینه دمای 7 درجه زیر صفر، همچنین ارومیه با کمینه دمای 9 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول