اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

صورت‌های مالی استقلال و پرسپولیس باید تا 15 دی به سازمان خصوصی‌سازی ارسال می‌شد

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: صورت‌های مالی باشگاه های استقلال و پرسپولیس باید تا 15 دی به سازمان خصوصی‌سازی ارسال می شد تا با تأیید این سازمان و همچنین سازمان بورس ان‌شاءالله عرضه اولیه آن در بهمن ماه انجام شود.

صورت‌های مالی استقلال و پرسپولیس باید تا 15 دی به سازمان خصوصی‌سازی ارسال می‌شد

حسین قربان‌زاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت:‌ باشگاه استقلال و پرسپولیس مطابق تکالیفی که AFC به این دو باشگاه اعلام کرده است باید مسیر متفاوت‌شان و غیر دولتی شدن آنها دنبال شود یعنی اینکه در لیگ نباید مالکیت واحد و دولتی داشته باشند.

وی افزود: مطابق اظهار نظر کارشناسان AFC هر شخص حقوقی که در مالکیت و مدیریت یک باشگاه حضور دارد نباید در مدیریت و مالکیت و سهامداری باشگاه دیگر دخالت داشته باشد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی تصریح کرد:‌مطابق بند یک ماده 18 قانون اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی حقوق مالکانه شرکت‌های در لیست واگذاری بر عهده وزارت اقتصاد است؛ هم اکنون رؤسای مجامع هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وزیر اقتصاد است و اعضای مجامع آنها وزیر دادگستری و وزیر ذی‌ربط یعنی وزیر ورزش هستند.

قربان‌زاده گفت: در مورد باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس پیشنهاد کرده‌ایم که هر چه سریع‌تر اعضای مجامع آنها تغییر پیدا کند.

وی گفت:‌در مورد فرآیند خصوصی‌سازی هم این دو باشگاه می‌کوشند صورت‌های مالی خود را شفاف کنند تا در بهمن ماه جهت عرضه در بورس آماده شوند لذا نکاتی که هیأت بورس به آنها گفته در حال اعمال هستند تا در فرآیند عرضه اولیه قرار گیرند.

وی گفت: پیش‌بینی ما عرضه اولیه سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در بهمن ماه سال جاری است چرا که تاریخ مجمع پرسپولیس 31 خرداد و مجمع استقلال 31 تیر است.

وی در پایان گفت: مقرر شده صورت‌های مالی این دو باشگاه تا 15 دی به سازمان خصوصی‌سازی ارسال شود و با تأیید این سازمان و همچنین سازمان بورس ان‌شاءالله عرضه اولیه آن در بهمن ماه انجام شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول