اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

فارس من| آمادگی «هما» برای همکاری با سازمان حج و زیارت/ نرخ مصوبی برای پروازها نداریم

مدیرکل روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: در صورتی که سازمان حج و زیارت درخواست پرواز برای عتبات داشته باشد، ما آماده هرگونه مذاکره هستیم.

فارس من| آمادگی «هما» برای همکاری با سازمان حج و زیارت/ نرخ مصوبی برای پروازها نداریم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، هزینه سفر زیارتی به عتبات در حال حاضر فقط به صورت هوایی صورت می‌گیرد. بر همین اساس، اصلی‌ترین موضوع برای اعزام زائران، پرواز است. اما حتی سازمان حج و زیارت به عنوان متولی اعزام زائران هم در تهیه بلیت برای کاروان‌ها با مشکلاتی مواجه است. چرا که بسیاری از واسطه‌ها، هواپیماها به مقصد نجف و بغداد را چارتر کرده‌اند که این امر موجب افزایش قیمت بلیت پرواز عتبات و نارضایتی مشتاقان زیارت عتبات شده است؛ به طوری که پویش‌های مختلفی برای رسیدگی به این موضوع در سامانه فارس من ثبت شده است. (اینجا ، اینجا و اینجا بخوانید)

هیچ نرخ مصوبی برای پروازها نداریم

حسین جهانی، مدیرکل روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه در پروازهای عتبات، قیمت مصوب وجود ندارد، گفت: قیمت مصوب تنها در ایام اربعین حسینی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ می‌شود و در سایر ایام هیچ نرخ مصوبی برای پروازها درنظر گرفته نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در مسیرهای خارجی از جمله پروازهای عتبات، تقاضا و قیمت پیشنهادی، تعیین‌کننده انتخاب طرف قرارداد است، افزود: چنانچه پیشنهاد بالاتری در لحظه برنامه‌ریزی پرواز وجود داشته باشد، صندلی‌ها به آن چارترکننده واگذار خواهد شد.

جهانی با اشاره به اینکه نرخ بلیت پروازها را بازار تعیین می‌کند، خاطرنشان کرد: ممکن است در یک برهه زمانی چارترکننده بالاتر یا حتی پایین‌تر از نرخ، خریداری کرده باشد و بلیت بفروشد. اما زمانی که یک پرواز به چارترکننده واگذار می‌شود، کسانی که خواستار آن پرواز هستند، باید قاعدتاً با چارترکننده مذاکره کنند‌.

در پروازهای عتبات به دنبال سودجویی نبوده و نیستیم

مدیرکل روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) با بیان اینکه ایرلاین‌ها بر اساس قیمت پیشنهادی بهتر قرارداد منعقد می‌کنند، تصریح کرد: در پروازهای عتبات به دلیل ماهیت آن و کمک به زائران زیارت اباعبدالله الحسین علیه السلام قطعاً به دنبال سودجویی نبوده و نیستیم، اما باید توجه داشت که حداقل هزینه‌های سنگین پرواز از جمله خدمات هندلینگ بالا در کشور عراق، سوخت و ... باید در قیمت‌گذاری مورد توجه قرار گیرد.

آماده مذاکره با سازمان حج و زیارت هستیم

وی از آمادگی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) برای مذاکره به منظور پروازهای عتبات خبر داد و گفت: متاسفانه این‌گونه عنوان می‌شود که هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران حاضر به همکاری با سازمان حج و زیارت نیست؛ در صورتی که این عزیزان نیز چنانچه درخواست پرواز داشته باشند، ما آماده هرگونه مذاکره هستیم.

جهانی در پایان خاطرنشان کرد: باید به این نکته اشاره کنم که جابه‌جایی بیش از ۸۵ هزار نفر در عملیات حج تمتع در سال ۹۸ توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گواه این مدعاست که نگاه هما به پروازهای زیارتی فارغ از هرگونه نگاه سودآوری بوده است.

گفت‌وگو از: عباس جعفری

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول