اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تعیین یک سرکرده القاعده به فرماندهی مزدوران امارات در یمن

منابع یمنی خبر دادند که یکی از سرکرده‌های القاعده که بتازگی از زندان آزاد شده، به فرماندهی شبه‌نظامیان «الحزام الامنی» (متحد امارات) در استان ابین انتخاب شده است.

تعیین یک سرکرده القاعده به فرماندهی مزدوران امارات در یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نیروهای «الحزام الأمنی» شاخه نظامی گروه سیاسی «المجلس الانتقالی الجنوبی» (گروه متحد امارات) یمن، یک سرکرده القاعده را به فرماندهی خود انتخاب کردند.

پایگاه خبری «یمن نیوز» گزارش داد که مزدوران وابسته به امارات در استان «ابین»، «سالم الحوزه» را به عنوان فرمانده خود در این شهر انتخاب کردند.

به گزارش این پایگاه، این تصمیم، موجب خشم در ابین شده است. الحوزه اخیرا از زندان «مبارزه با تروریسم» آزاد شده است. وی با میانجیگری سرکرده اصلی نیروهای الحزام، از زندان «عدن» آزاد شد.

تعیین الحوزه به عنوان فرمانده نیروهای الحزام، بیانگر میزان نفوذ عناصر القاعده در میان نیروهای اماراتی است؛ زیرا امارات از القاعده به عنوان ابزاری در جنوب و شرق یمن استفاده می‌کند.

این در حالی است که گزارش‌های بسیاری درباره کمک گرفتن ائتلاف سعودی از عناصر تروریستی القاعده در جنگ یمن، منتشر شد، ولی این گروه، رسما در تیر ماه گذشته به این مسئله اذعان کرد.

القاعده با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد، در جنگ در «الصومعه» و «الزاهر» در استان «البیضاء» در مرکز یمن کنار نیروهای ائتلاف سعودی بوده است(جزئیات بیشتر).

 در همین ارتباط، «عبدالملک العجری» عضو تیم مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن هم گفت،  آمریکا در کنار داعش و القاعده می‌جنگد، ولی کسی در این باره سخنی نمی‌گوید؛ همان‌گونه که القاعده در مناطق البیضاء و تعز و چند منطقه دیگر، در کنار نیروهای متجاوز سعودی جنگید، ولی آمریکا بر این مسئله سرپوش می‌گذارد.

وی تأکید کرد: اظهارات آمریکا در راستای تحریک به جنگ، ادعاهای دولت بایدن درباره صلح را از بین می‌برد... فرستاده آمریکا چیزی جز آنچه عربستان مطرح کرده را ارائه نمی‌کند و ظاهرا شعارهای بایدن در دوره انتخابات برای توقف جنگ [در یمن] متوقف شده است».

آمریکا با کمک عربستان سعودی و امارات از فروردین ماه ۱۳۹۴ جنگ تمام عیاری علت یمن آغاز کرد و مدعی بود که قصد دارد «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن را بازگرداند، ولی تاکنون موفق به این کار نشده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول