اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

گمانه‌زنی‌ها در مورد رهبر آینده ترکمنستان؛ آیا «سردار» جایگزین پدر می‌شود؟

طبق برخی گمانه‌زنی‌ها، در نشست فوق العاده مجلس خلق مصلحتی و مجلس اعلای ترکمنستان در تاریخ 11 فوریه احتمالاً «سردار بردی محمداف» به عنوان رئیس جمهور آینده این کشور معرفی شود.

گمانه‌زنی‌ها در مورد رهبر آینده ترکمنستان؛ آیا «سردار» جایگزین پدر می‌شود؟

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، به دستور «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان قرار است در تاریخ 11 فوریه، مجلس خلق مصلحتی و مجلس اعلای ترکمنستان جلسه فوق العاده برگزار شود.

طبق اخبار منتشر شده از برخی رسانه‌های ترکمن، این نشست به صورت ویدئو کنفرانس برگزار و شرکت کنندگان در آن برنامه‌های توسعه کشور در 30 سال آینده را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

خاطر نشان می‌شود تا سال 2020، مجلس خلق مصلحتی (شورای مردمی) نقش یک هیئت مشورتی را ایفا می‌کرد که اعضای آن مهمترین اصلاحات قانون اساسی را تصویب می‌کردند.

پس از اصلاح قانون اساسی و تبدیل مجلس به مجلس دو قسمتی، رئیس جمهور فعلی کشور، «قربانقلی بردی محمداف»، ریاست اتاق را بر عهده گرفت که این موضوع به اذعان برخی رسانه‌ها و مقامات، بر خلاف قانون اساسی بود.

پس از اصلاحات پارلمانی، مجلس شورای مردمی با فرمت قبلی به طور رسمی از کار افتاد اما همانطور که خبرنگاران در رسانه‌های ترکمنستان گزارش می‌دهند، با وجود این، نه تنها اعضای رسمی خلق مصلحتی بلکه بزرگان، پیشکسوتان کارگر و مادران قهرمانان نیز در این مجلس حضور دارند.

برای برگزاری این جلسه فوق العاده در 11 فوریه تمامی تدارکات در حال انجام است. تدارکات شامل لباس رسمی و هزینه رفت و آمد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تست کرونا است.

بر اساس برخی گمانه‌زنی‌ها و گزارشات، انتظار می‌رود در این نشست رئیس جمهور ترکمنستان پسر خود «سردار بردی محمداف» را جانشین خود معرفی کند.

البته این گمانه زنی برخی از تحلیلگران است زیرا در حال حاضر 70 درصد از تبلیغات رسانه‌های سمعی و بصری ترکمنستان در رابطه با فعالیت پسر رئیس جمهور فعلی است.

به نظر می‌رسد در این مجلس پستی به «سردار بردی محمداف» داده شود تا در آینده راحت‌تر بتوان وی را به عنوان جانشین خود تعیین کند.

هنوز از مسائلی که دقیقاً قرار است در این نشست فوق العاده صحبت شود، اطلاعاتی در دست نیست.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول