اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

تعیین مناطقی در چین برای اجرای طرح خلاقانه بلاکچین

دولت چین از انتخاب 15 منطقه در این کشور به صورت آزمایشی برای اجرای یک طرح جدید و خلاقانه در حوزه بلاکچین خبر داده است.

تعیین مناطقی در چین برای اجرای طرح خلاقانه بلاکچین

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، بر اساس یک بیانیه که توسط دولت چین منتشر شده، مناطقی که طرح آزمایشی بلاکچین در آنها اجرا می شود در شهرهای پکن، شانگهای، گوآنگجو و چنگدو واقع هستند.

به غیر از مناطق آزمایشی، 164 نهاد از جمله بیمارستان ها، دانشگاه ها و شرکت هایی مانند خودروسازی SAIC-GM-Wuling، شرکت ملی نفت فراساحل چین، گروه گازی پکن، بانک صنعتی و تجاری چین و غیره هم برای اجرای طرح های آزمایشی بلاکچین انتخاب شده اند.

این نهادها پروژه های بلاکچین را در زمینه هایی مانند تولید، انرژی، خدمات دولتی و مالیاتی، حقوق، آموزش، بهداشت، تجارت و امور مالی، و امور مالی فرامرزی انجام خواهند داد.

 در بیانیه اداره فضای سایبری وابسته به دولت چین آمده است: «مدیریت فضای سایبری هر منطقه و تنظیم‌کننده صنعت مربوطه باید... بلاکچین را برای ارتقای اشتراک داده‌ها، بهینه‌سازی فرآیندهای تجاری، کاهش هزینه‌های عملیاتی و بهبود کارایی برای ایجاد یک سیستم معتبر به کار بگیرد.

گفتنی است در اکتبر سال 2019، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین گفت که این کشور باید توسعه فناوری بلاکچین را به عنوان هسته اصلی نوآوری سرعت ببخشد. وزارتخانه های آموزش، صنعت، فناوری اطلاعات، بانک مرکزی، اداره ملی انرژی و کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین در اجرای طرح آزمایشی مذکور همکاری خواهند داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول