اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

آیت‌الله اراکی: عزتمندی و نپذیرفتن ذلت از علائم جامعه زنده است

عضو مجلس خبرگان رهبری از علائم زنده بودن یک جامعه را عزتمندی و عدم پذیرش ذلت دانست و گفت: از مهم ترین شاخصه‌های ذلت، اختیار نداشتن یک ملت برای انجام امور و تصمیمات کشور خود است که ما در زمان پهلوی اختیارمان دست آمریکایی ها و انگلیسی ها بود.

آیت‌الله اراکی: عزتمندی و نپذیرفتن ذلت از علائم جامعه زنده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله محسن اراکی امشب در مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که در مسجد چهارمردان به همت شورای هماهنگی اصول گرایان استان قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت دهه فجر اظهار کرد: بر اساس رهنمودهای قرآنی ملت‌ها و امت‌ها حیات و مرگ دارند و انقلاب اسلامی ایران آغاز تجدید حیات جامعه ما بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از علائم مهم مرگ جامعه، از دست دادن قدرت تشخیص درست از نادرست است، گفت: مردمی که یزید را بر امام حسین (ع) ترجیح دادند، قدرت تشخیص حق از باطل را نداشتند و امروز مردمی که ضدانقلاب حرکت می‌کنند و علیه انقلاب موضع می‌گیرند و طرفدار آمریکا و صهیونیست‌ها می‌شوند، بصیرت ندارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: مردم ایران در زمان پهلوی دیدند که شاه را آمریکا معین می‌کند، نخست‌وزیر شاه را آمریکا مشخص می‌کند، اعضای دولت را آمریکا معرفی می‌کند، اقتصاد کشور دست دولت‌های خارجی بود، نفت کشور ایران دست آمریکایی ها بود، ۸۰٪ مردم در روستاهای بی آب و برق زندگی می‌کردند، قیام کردند و این انقلاب شکوهمند و بی‌نظیر را رقم زدند.

وی با بیان اینکه در زمان قبل از انقلاب وضع بهداشت شهرها و روستاهای کشور به شدت نامناسب بود و حتی بیمارستان های کمی در استان‌ها وجود داشت، اضافه کرد: دانشگاه های کشور ما در آن زمان محدود بود و ظرفیت‌ بسیار کمی داشت در حالی که امروز برخی روستاها هم دانشگاه دارند.

اراکی اظهار کرد: جامعه‌ای که نتواند بین خوب و بد را، بین صالح و فاسد را تشخیص دهد، جامعه‌ای مرده است؛ در سخنان امیرالمومنین علی (ع) و ائمه اطهار (ع) نیز تاکیدات بسیاری بر حیات جامعه شده است.

وی علامت دوم زنده بودن یک جامعه را عزتمندی و عدم پذیرش ذلت دانست و افزود: یکی از مهم ترین شاخصه‌های ذلت، اختیار نداشتن یک ملت برای انجام امور و تصمیمات کشور خود است که ما در زمان پهلوی اختیارمان دست آمریکایی ها و انگلیسی ها بود؛ یک ملت زنده اختیارش در هر زمینه‌ای دست خودش است که انقلاب اسلامی آمد و دست دخالت خارجی‌ها را از امور کشور قطع کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه جهاد تبیین خاطرنشان کرد: دستاوردهای بزرگ، همگانی و بسیاری که ملت ایران به واسطه این انقلاب مقدس و شکوهمند اسلامی اختیار کردند باید تبیین و رسانه ای شود. باید اقدامات و خدماتی که در عرصه های علمی، اقتصادی و فرهنگی در این چهل و سه سال انجام شده است، دیده شوند.

انتهای پیام//78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول