اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

العهد مطرح کرد: چه می‌شد اگر پهپاد نفوذی حزب‌الله انتحاری بود؟

یک پایگاه خبری لبنانی با تحلیل مأموریت شناسایی روز گذشته پهپاد نفوذی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی، این پرسش را مطرح کرد که چه می‌شود اگر حزب‌الله در مرحله آتی پهپاد انتحاری به اراضی اشغالی ارسال کند.

العهد مطرح کرد: چه می‌شد اگر پهپاد نفوذی حزب‌الله انتحاری بود؟

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری «العهد»، امروز (شنبه)، در گزارشی مأموریت شناسایی روز گذشته پهپاد جنبش حز‌ب‌الله لبنان در سرزمین‌های اشغالی را تحلیل کرد.

العهد در این خصوص نوشت: «گشت شناسایی پهپاد "حسان" متعلق به نیروی هوایی مقاومت اسلامی بر فراز فلسطین اشغالی، سران سیاسی و فرماندهی نظامی دشمن را غافلگیر کرد چراکه این پرنده در منطقه هدف به مدت چهل دقیقه در قالب یک مأموریت شناسایی به طول هفتاد کیلومتر جولان داد و سپس به‌سلامت بازگشت و سران دشمن را در برابر سطح جدیدی از چالش‌ها و خطرات قرار داد».

العهد اضافه کرد: «ارسال پهپاد حسان تصمیم سران مقاومت و زمینه‌سازی برای سطح جدیدی از پاسخ هوایی را عملا نشان داد. مقاومت یک الگوی عملی از پهپادهای ساخت خود و فناوری‌های پیشرفته آن را به نمایش گذاشت. این مأموریت ناتوانی سامانه پدافند هوایی ارتش دشمن را در مقابله با پهپادهای پیشرفته مقاومت آشکار ساخت آن هم پس از آنکه این پهپاد توانست ده‌ها کیلومتر پرواز کند و به‌سلامت بازگردد».

این پایگاه خبری لبنانی در ادامه با یادآور شدن این مسئله که برای اولین بار در تاریخ جنگ با تل‌آویو یک پهپاد ده‌ها کیلومتر در عمق خاک فلسطین نفوذ کرده و توانسته به جمع آوری اطلاعات بپردازد، افزود: «مأموریت شناسایی همچنان نگرانی دستگاه‌های اطلاعاتی و عملیاتی [تل‌آویو] درباره گنج اطلاعاتی‌ای که پهپاد با آن بازگشت را بر خواهد انگیخت. تلاش‌های پی‌در‌پی و ناموفق با ابزارهای رهگیری، پدافند، بالگرد و موشک، فضایی جنگی را برای شهرک‌نشینان ایجاد کرد. واکنش‌های ارتش دشمن در آسمان فلسطین اشغالی باعث شد شهرک‌نشینان به پناهگاه‌ها بروند و همین مسئله موجب شد که بیانیه‌ای صادر کنند و از آن‌ها بخواهند که به زندگی عادی خود بازگردند».

در ادامه این گزارش آمده است که این مأموریت «باعث دستپاچگی زیاد سران سیاسی و نظامی دشمن و نهادهای اطلاع‌رسانی آن‌ها شد که برخی از نشانه‌های آن در بیانیه‌های پی‌در‌پی و متفاوت آن‌ها نمایان شد تا آنکه به اتفاق رخ داده و خطرات آن اذعان کردند. [این مأموریت] یک دستاورد ویژه و دیگر برای مقاومت در جنگ روانی به شمار می‌آید که کارشناسان دشمن نیز به آن اقرار کردند».

العهد همچنین گفت که بیانیه مقاومت اسلامی و برعهده گرفتن مسئولیت عملیات، دستپاچگی سران دشمن را عمیق‌تر کرد. بیانیه مقاومت سران دشمن در برابر یک پاسخ ملایم و در مقابل واکنش ساکنان اراضی اشغالی قرار داد. مقاومت اسلامی توانایی خود را در واکنش متناسب  آشکار ساخت. مقاومت به دشمن و ساکنان اراضی اشغالی پیامی مبنی بر اینکه آسمان فلسطین اشغالی ممکن است محلی برای یک معادله جدید باشد، مخابره کرد».

العهد همچنین بیان کرد که مقاومت اسلامی نهادهای تصمیم‌گیر در رژیم دشمن را در برابر یک سناریوی وحشتناک قرار داد و آن اینکه «چه اتفاقی رخ می‌دهد اگر اسکادرانی از پهپادها در مرحله آتی [به فلسطین اشغالی] فرستاده شوند؟»

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «مقاومت دلیل ملموسی به دشمن مبنی بر توانمندی خود برای ارسال پهپاد انتحاری و هدف قرار دادن ویژه و خاص هر گونه هدف راهبردی در عمق ده‌ها کیلومتری ارائه کرد البته اگر قصد این کار را داشته باشد». 

این تحلیل پس از آن منتشر شده است که رسانه‌های عبری‌زبان، بعدازظهر روز گذشته، خبر دادند آژیرهای خطر در «جلیل علیا» (شمال فلسطین اشغالی) و جولان اشغالی دو بار به صدا درآمده‌اند. لحظاتی پس از انتشار این گزارش، رسانه‌ها گزارش‌ دادند که پرنده‌های نظامی رژیم صهیونیستی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی رسما گزارش‌ منابع خبری را تأیید کرد و خبر داد که یک پهپاد وارد حریم فلسطین اشغالی شده و همزمان گنبد آهنین نیز فعال شده است. ساعاتی بعد، ارتش در بیانیه دوم خود رسما به شکستش اذعان کرد و گفت که به‌رغم استفاده از تمام ابزارهای رهگیری (اشاره به جنگنده، بالگرد و گنبد آهنین) نتوانسته پهپاد را رهگیری کند و این پرنده بدون‌سرنشین به‌سلامت به آشیانه خود در لبنان بازگشته است.

پس از گذشت چند ساعت، جنبش حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای رسما این عملیات را برعهده گرفت و اعلام کرد: «مقاومت اسلامی امروز، جمعه، در تاریخ ۲۰۲۲/۰۲/۱۸ پهپاد "حسان" را به داخل خاک فلسطین اشغالی فرستاد. پهپاد حسان در منطقه هدف به مدت ۴۰ دقیقه در قالب یک مأ‌موریت جمع‌آوری اطلاعات گشت‌زنی کرد».

در ادامه این بیانیه آمده بود: «مأموریت شناسایی تا طول ۷۰ کیلومتر از شمال فلسطین اشغالی امتداد یافت. به‌رغم تمام تلاش‌های پی‌در‌پی و متعدد دشمن برای سرنگونی، پهپاد حسان به‌سلامت از اراضی اشغالی بازگشت. پهپاد مأموریت موردنظر را با موفقیت و بدون آنکه اقدامات دشمن بر آن اثر بگذارد، انجام داد».

 

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول