اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

روند صعودی کرونا در البرز متوقف شد/واکسن نزده‌ها با محدودیت سفر مواجهند

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز گفت: محدودیت‌های کرونایی در نوروز امسال ممنوعیت سفر نیست؛ همه می‌توانند به سفر بروند به شرطی که کرونا نداشته باشند و واکسن آنها تکمیل باشد.

روند صعودی کرونا در البرز متوقف شد/واکسن نزده‌ها با محدودیت سفر مواجهند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز، درجمع خبرنگاران، در خصوص وضعیت کرونایی استان، اظهار کرد: روند صعودی کرونا در استان البرز متوقف شده است؛ اما این امر نباید موجب ساده انگاری شود، چرا که شمار مبتلایان همچنان بالاست. در این راستا رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون باید در اولویت قرار گیرد.  

وی افزود: همچنان در آمار فوتی‌های البرز کاهشی وجود ندارد و آمار فوتی‌های کرونا در روز گذشته دو رقمی بوده است.متاسفانه با افزایش آمار ابتلا به کرونا، موارد فوتی نیز افزایش می یابد اما مدتی طول می‌کشد تا روند افزایش فوتی‌ها متوقف شود.   

این مقام مسؤول در بخش دیگری از سخنانش در خصوص محدودیت‌های کرونایی ایام نوروز گفت: به نظر می‌رسد محدودیت‌های ایام نوروز امسال با سال‌های گذشته متفاوت است و ممنوعیت کامل سفر نداریم. اما افرادی می‌توانند به سفر بروند که واکسیناسیون آنها تکمیل باشد و علائمی از بیماری نداشته باشند.

به گفته سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز محدودیت‌ها نیز احتمالا بر همین اساس مصوب و اعلام خواهد شد.

وی در مورد وضعیت واکسن در البرز بیان کرد: مشکلی در خصوص تامین واکسن در استان نداریم و از شهروندان تقاضا می‌کنیم، با توجه به اینکه این روزها تکمیل ایمنی، تکمیل واکسیناسیون و تزریق دُز سوم اعلام می‌شود، برای تکمیل واکسیناسیون و تزریق دُز سوم واکسن به مراکز تجمیع واکسیناسیون در استان مراجعه کنند. 

بابایی خاطر نشان کرد: افرادی که مبتلا به اُمیکرون شدند، برای تزریق دُز سوم واکسن باید حداقل دوهفته از زمان بهبودی آنها بگذرد. کودکان بالای ۵ سال نیز می‌توانند برای تزریق واکسن اقدام کنند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول