اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

37 هزار دانش آموز خراسان شمالی به شبکه «شاد» دسترسی ندارند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی مهمترین دغدغه ایام کرونا را رفع مشکلات دانش آموزان برای برخورداری از آموزش مجازی دانست و گفت: طبق آخرین آمار، بیش از 37 هزار دانش آموز از امکانات مورد نیاز برای برخورداری از شبکه شاد، محروم هستند.

37 هزار دانش آموز خراسان شمالی به شبکه «شاد» دسترسی ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در جمع خبرنگاران با اعلام محرومیت ۳۷ هزار دانش آموز خراسان شمالی از شبکه شاد، اظهار کرد: مهمترین دغدغه آموزش و پرورش رفع مشکلات زیرساخت های اینترنتی جهت دسترسی آسان دانش آموزان به شبکه شاد است.

وی با اشاره به اینکه براساس آخرین آمار در استان خراسان شمالی، بیش از ۳۷ هزار دانش آموز از امکانات مورد نیاز برای برخورداری از شبکه شاد، محروم هستند، گفت: علاوه بر این در این استان، ۱۰۵ نقطه فاقد امکانات و زیرساخت اینترنتی لازم جهت برقراری ارتباط اینترنتی دانش آموزان به شبکه ملی اطلاعات است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر اینکه مسائل حوزه آی.سی.تی در قالب یک سند راهبردی مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب، سند تحول بنیادین طراحی شده است، افزود: با تشکیل کارگروه تخصصی و سند راهبردی نسبت به رفع مشکلات مدارس روستایی و شهری که تاکنون در خصوص اتصال به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت مشکل دارند در قالب تفاهم نامه اجرایی اقدام شود.

اکبری ادامه داد: خراسان شمالی علی رغم همه مشکلات، دارای ظرفیت و پتانسیل بالای نیروی انسانی کارآمد است که توانستند با همکاری شرکت مخابرات استان در خصوص طرح اتصال مدارس گام های موثری بردارند و در ایام کرونا برنامه های آموزشی را پیش ببرند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول