اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پوتین: غرب امپراتوری دروغ است

رئیس جمهور روسیه در نشست هیات دولت روسیه در واکنش به تحریم‌های آمریکا و متحدانش، غرب را امپراتوری دروغ خواند.

پوتین: غرب امپراتوری دروغ است

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه که ریاست نشست دوشنبه اعضای دولت برای مقابله با تحریم‌های غرب را برعهده داشت، غرب را امپراتوری دروغ خواند.

به گزارش منابع خبری، رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه با اعضای دولت و دفتر ریاست جمهوری دیدار و درباره مسائل اقتصادی مرتبط با تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه گفت‌وگو کرد.

وی در شروع این نشست گفت: «من و "میخائیل ولادیمیرویچ " نخست وزیر شما را با در نظر گرفتن تحریم‌هایی که غرب در نظر گرفته است،  اینجا دعوت کرده‌ایم. این امپراتوری دروغ، همانطور که در سخنرانی خود اشاره کردم، در حال حاضر در تلاش است تا در مورد کشور ما تحریم‌هایی را اعمال کند.»

بر اساس این گزارش، وزارت خزانه داری آمریکا بعد از ظهر دوشنبه به وقت تهران، نقل و انتقالات بانکی با بانک مرکزی روسیه، صندوق ثروت ملی و وزارت دارایی روسیه را ممنوع اعلام کرد. بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، این اقدام با هدف جلوگیری از مشارکت شهروندان آمریکایی در هر گونه نقل و انتقالات پولی با بانک مرکزی، صندوق ثروت ملی یا وزارت دارایی روسیه صورت گرفته است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت، آمریکا قصد دارد نه تنها دسترسی روسیه به دلار بلکه به تمام ارزهای مهم (که در عملیات ویژه روسیه در اوکراین ضروریست) را قطع کند.
وی افزود، آمریکا، همچنین «کیریل دِمیتریو»، رئیس صندوق ثروت ملی روسیه را به عنوان بخشی از بسته تحریمی خود علیه مسکو به علت علمیات ویژه نظامی در اوکراین تحریم می‌کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول