اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

نانوپودری که نقایص استخوانی را برطرف می‌کند

محققان ایرانی توانسته‌اند به کمک فناوری نانو، نانوپودری توسعه دهند که یک چهارم نمونه خارجی قیمت دارد و می‌تواند نقایص استخوانی را برطرف کند.

نانوپودری که نقایص استخوانی را برطرف می‌کند

وحیده نصرتی، فارغ‌التحصیل رشته زیست مواد دارویی دانشکده دارویی زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس درباره نانوپودر استخوانی ساخته شده گفت: نانو پودر استخوانی سنتزی (نانو ایمپلنت) تولید شده شامل ذرات کریستالی هیدروکسی آپاتیت می‌شود که از نظر اندازه، شیمی و مورفولوژی شبیه ذرات هیدروکسی آپاتیت موجود در استخوان انسان است و به همین دلیل از زیست سازگاری بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: این محصول برای تسریع استخوان‌سازی در مواردی که نقایص استخوانی وجود دارد و به طور خاص برای جراحی‌های فک و صورت، ایمپلنت‌گذاری و در موارد ارتوپدی کاربرد دارد. 

محقق ایرانی افزود: نانوپودر استخوانی محصول زیست‌سازگار و زیست تخریب‌پذیر است و به کمک ساختار نانویی آن مساحت بیشتری فراهم می‌شود تا سلول‌های بیشتری بتوانند در  فضای مورد نیاز قرار بگیرند و استخوان‌سازی توسط بافت بدن سریع‌تر رخ دهد.

نصرتی خاطرنشان کرد: این محصول تا کنون وارداتی بوده و حدود قیمت آن به دلیل شرایط تحریم سه تا چهار برابر نمونه داخلی است و با حدود قیمت ۳۰۰ هزار تومان دراختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: استخوان سازی مناسب، سرعت بهبود مطلوب، منابع نامحدود، قیمت مناسب و تنوع در تولید اشکال دارویی از مزایای این محصول است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول