اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

خبرهای کوتاه از ورزش مازندران| از تقابل دوباره استقلال و نساجی تا لیگ برتری شدن ستاره طبرستان نوشهر

در چند روز گذشته، در گوشه کنار ورزش مازندران برنامه‌ها و رقابت‌های زیادی برگزار شد و رویدادهای مهمی در پیش روی ورزش استان بود که در این گزارش به این برنامه‌ها می‌پردازیم.

خبرهای کوتاه از ورزش مازندران| از تقابل دوباره استقلال و نساجی تا لیگ برتری شدن ستاره طبرستان نوشهر

خبرگزاری فارس مازندران-سرویس ورزشی|ورزش استان مازندران سرشار از استعداد است و هر روزه ورزشکاران و قهرمانان زیادی به سطح اول ورزش کشور معرفی می‌شوند و افتخارآفرینان زیادی پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در کشورهای مختلف به اهتزاز در می‌آورند؛ در چند روز گذشته و در هفته‌ای که گذشت، در گوشه کنار ورزش مازندران اتفاقات زیادی رخ داد که در این گزارش به این برنامه‌ها می‌پردازیم.

* تقابل استقلال و نساجی اینبار در جام حذفی

قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی و نیمه نهایی جام حذفی فوتبال، در سازمان‌لیگ برگزار شد و هشت تیم باقی مانده در این مرحله یعنی استقلال، پرسپولیس،‌ خلیج فارس ماهشهر، آلومینیوم اراک، مس کرمان، مس رفسنجان، نساجی و خیبر حریفان خود را شناختند.

بر همین اساس تقابل تیم‌های این مرحله به شکل زیر خواهد بود: (تیم میزبان ابتدا آمده است)

خلیج فارس ماهشهر - مس رفسنجان

استقلال - نساجی مازندران

پرسپولیس - آلومینیوم اراک

مس‌کرمان - خیبر خرم‌آباد

دیدارهای مرحله نیمه‌نهایی جام‌حذفی نیز به این شرح است: (میزبان و مهمان بعد از برگزاری دیدارهای یک چهارم نهایی مشخص خواهد شد)

برنده (خلیج فارس ماهشهر - مس رفسنجان) - برنده (پرسپولیس - آلومینیوم اراک)

برنده (استقلال - نساجی مازندران) - برنده (مس کرمان - خیبر خرم‌آباد)

به گزارش فارس؛ مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در تاریخ ۲۰ و ۲۱ فروردین برگزار خواهد شد و به فاصله یک هفته مرحله نیمه نهایی برگزار می‌شود. تاریخ فینال جام حذفی نیز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ تعیین شده است.

* ستاره طبرستان‌نوشهر لیگ‌برتری شد

 تیم والیبال ستاره طبرستان نوشهر با کسب دومین برد برابر ایرانشید چالوس به دیدار نهایی لیگ دسته یک والیبال مردان راه یافت و سهیمه لیگ برتر را به دست آورد.
 
دیدار سوم دو تیم ایرانشید چالوس و ستاره طبرستان نوشهر در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های دسته یک مردان ایران جام «سردار دل‌ها» در خانه والیبال تهران برگزار ‌شد.

نماینده نوشهر در این مسابقه سه بر یک به پیروزی رسید و به دیدار نهایی لیگ دسته یک مردان سال ۱۴۰۰ راه یافت و سهمیه لیگ برتر مردان سال ۱۴۰۱ نیز به دست آورد.

ایرانشید در ست سوم این مسابقه ۲۵ بر ۱۹ به پیروزی رسید اما در ست‌های اول، دوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۱، ۲۶ بر ۲۴ و ۳۵ بر ۳۳ نتیجه را به حریف واگذار کرد.

علیرضا گیلانی و محمد شاهمیری ناظران فنی و داوری این مسابقه بودند که ۱۵۱ دقیقه طول کشید.

مرتضی اکرمی، اسماعیل رزقی و محمدرضا درفش‌کاویان نیز تیم داوری این دیدار بودند که به ترتیب به عنوان داور اول، داور دوم و داور ویدئوچک، این مسابقه را قضاوت کردند.

جدال دو نمایندگان نوشهر و چالوس پنج کارت زرد و قرمز داشت و کمک مربی ایرانشید چالوس نیز در ست چهارم اخراج شد.

تیم گیتی‌پسند اصفهان در دیگر مسابقه این مرحله با شکست گل‌گهر سیرجان به دیدار نهایی لیگ دسته یک مردان سال ۱۴۰۰ صعود کرد و ستاره طبرستان در فینال حریف این تیم شد.

همچنین با توجه به درخواست دو تیم گل‌گهر سیرجان و ایرانشید چالوس، دیدار رده‌بندی این رقابت‌ها برگزار نمی‌شود و دو تیم به عنوان سوم مشترک دست یافتند.

*تیم هندبال ذوب آهن پیروز مقابل رعد پدافند آمل

ذوب آهن اصفهان در مرحله دوم دور برگشت لیگ‌برتر هندبال مردان رودروی رعد پدافند آمل قرار گرفت و با کسب دو امتیاز این دیدار به خانه بازگشت.

رعد پدافند آمل هر چند تا اواسط نیمه نخست پابه پای ذوب‌آهن پیش رفت اما ذوب آهن توانست نیمه اول را با نتیجه ۱۵ بر ۱۴ به پایان برساند.

همین روند تا اواسط نیمه دوم نیز ادامه داشت طوری که در دقیقه ۱۳ این نیمه بازی با نتیجه ۲۰ مساوی در جریان بود اما ذوب آهن پس از این دقیقه جریان بازی را در دست گرفت و در نهایت با نتیجه ۳۳ بر ۲۵ پیروز این میدان شناخته شد و دو امتیاز این بازی را به اندوخته امتیازات خود اضافه کرد.

*اعزام ملی‌پوشان مازندرانی والیبال نشسته کشورمان به اردوی آمادگی

پنجمین مرحله اردوی آمادگی تیم‌ملی والیبال نشسته مردان هجدهم تا بیست و پنجم اسفند ماه به میزبانی استان مرکزی برگزار می‌شود.

صادق بیگدلی، حمید عباسی (تهران)، مهدی بابادی (خراسان‌رضوی)، مرتضی مهرزاد، مجید لشگری، رمضان صالحی، حسین صالحی (مازندران)، میثم علی‌پور (گیلان)، مهرزاد مهروان (البرز)، حسین گلستانی، سید‌محمد سیدحسینی (قم)، محمد نعمتی، جمال نظری (گلستان)، مرتضی رمضانی (قزوین)، محمدرضا سبحانی‌نیا (اصفهان)، مسعود امامی (کرمانشاه) ۱۶ ملی پوشی هستند که زیر نظر فرید صائبی سرمربی و حسن محمدی و جلیل ایمری مربیان تیم ملی به تمرین می پردازند.

هادی ساجدی‌نیا به عنوان مربی بدنساز و امیرحسین آقایی به عنوان مربی فرهنگی در اردوی تیم ملی حضور دارند و فرشید عاشوری سرپرست اردو است.

*۲ مازندرانی در اردوی آمادگی تیم ملی فوتبال هفت نفره

هفتمین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی فوتبال هفت نفره کشورمان نوزدهم تا بیست و چهارم اسفند ماه برگزار خواهد شد.

بهنام آرندی، علیرضا زارع (فارس)، مسلم مهرابیان (کرمان)، محمد حسین جان‌زاده ، یاسر رستمی (مازندران)، حسن صفری، حسین تیزبر (بوشهر)، جاسم بخشی، مهدی بخشی، شهاب رحیمی، مسعود ژولیده، شمس‌الدین شهبازی (کرمانشاه)، مسلم خزایی، احسان معصوم‌زاده (گیلان)، عباس ترابی، محسن مختاری (مرکزی)، سعید فرجی، نوید جهانگرد (تهران) ۱۸ ملی پوشی هستند که زیر نظر امین اله مانی سرمربی و فرزاد مهری، صادق حسنی، علیشاه طارمی مربیان تیم ملی به تمرین می پردازند.

سید حمید شرافتی مربی دروازه‌بان، سجاد کرمی مربی بدنساز و محمد کشاورز نوری مربی فرهنگی در این اردو ملی‌پوشان را همراهی می کنند. احمدشکری سرپرستی اردو را بر عهده دارد.

*مهاجم تیم ملی در انگلیس ماندگار شد

در اخبار رسانه‌های بریتانیا؛ گفته شده اگرچه اللهیار کار خود را در هال‌سیتی چندان خوب شروع نکرده اما تیم چمپیونشیپی آینده این فوتبالیست ایرانی را درخشان می‌بیند و در پایان فصل می‌خواهد قرارداد این بازیکن را دائمی کند.

* حضور بانوان مازندرانی در مسابقات بین‌المللی جام‌فجر

در پایان رقابت‌های تکواندو بین المللی جام‌فجر در بخش بانوان، تیم پرشین سازه شهسوار توانست با کسب ۲ مدال نقره به کار خود پایان دهد و عنوان چهارم تیمی کسب کند.

در بخش مدالی تیم‌ملی ایران با ۷ مدال طلا و یک برنز قهرمان شد. ازبکستان با یک طلا و دو نقره در مکان دوم ایستاد و تیم دوم ایران با یک نقره و پنج برنز، پرشین‌سازه شهسوار با دو نقره عناوین سوم و چهارم را به خود اختصاص داد. آذربایجان، قزاقستان و اردن عناوین بعدی را کسب کردند.

تیم پرشین‌سازه شهسوار با ترکیب مبینا کلیوند، نگار اسماعیلی، مهشاد خزایی، تینا مدانلو، الهه شیدایی، عالمه پوشیان، مهسا کیادلیری و زهرا پوراسماعیل به عنوان نماینده مازندران در این رویداد حاضر شد.

سرمربیگری تیم پرشین سازه شهسوار به عهده نسرین ساعدی است، محبوبه محمدنژاد مدیرفنی و نایب رئیس استان، فرنوش سرور مربی و فرشته ظهیری سرپرست تیم از اعضای کادر فنی هستند.

زهرا شیدایی تکواندوکار مازندرانی در ترکیب تیم ملی ایران توانست مدال برنز این دوره از رقابت‌ها را کسب کند.

*۱۲۸ تکواندوکار به مرحله نهایی مسابقات انتخابی تیم ملی پومسه دعوت شدند

دوره رقابت‌های پومسه قهرمانی جهان طی روزهای اول تا چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به میزبانی کره جنوبی در شهر «گویانگ» برگزار خواهد شد، به همین منظور ترکیب تیم‌ملی ایران برای حضور در این مسابقات در پایان مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی مشخص خواهد شد.

رده سنی ۱۲ تا ۱۴ و ابداعی زیر ۱۸ سال عسل قدمی مازندران

رده سنی ۱۲ تا ۱۴ سال: حسین یوسفی و ابوالفضل اسماعیلی مازندران

رده سنی ۱۸ تا ۳۰ سال: یاسین زندی مازندران

رده سنی ۶۱ الی ۶۵ محسن رمدانی مازندران

رده سنی ۶۵ سال به بالا هدایت آریان فر

رده سنی ابداعی بالای ۱۸ سال: رضا جلالی فر ومرتضی زنده دل (مازندران)

*رای کمیته انضباطی در قبال رضا قرا کاپیتان هراز

کمیته انضباطی فدراسیون والیبال رضا قرا بازیکن تیم لبنیات هراز‌ آمل را به دو جلسه محرومیت قطعی از حضور در مسابقات و ۲۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محروم کرد.

روز پایانی دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام «سردار دل‌ها»  با برگزاری دو دیدار در سالن فدراسیون والیبال پیگیری شد؛ در این بازی‌ها تیم‌های فولاد سیرجان ایرانیان با لبنیات هراز آمل و دو تیم مس رفسنجان و مقاومت شهداب یزد به مصاف یکدیگر رفتند که این تقابل‌ها با حاشیه‌هایی همراه بود.

*رقابت‌های بین‌المللی پرورش اندام امارات/طلا بر سینه محمدجواد

 فیزیک‌کار فوق‌العاده مازندرانی صاحب مدال طلای رقابت‌های بین‌المللی عجمان کلاسیک در امارات صاحب مدال طلا شد.محمدجواد هادی نژاد که بابلی است اولین مدال طلایش را در ترکیب تیم‌ملی فیزیک گرفت.

این طلا همچنین هفتمین مدال طلای محمدجواد در رقابت‌های مختلف است.

*مسابقات والیبال نوجوانان دسته اول باشگاه‌های کشور

در پایان رقابت‌های والیبال نوجوانان دسته اول باشگاه‌های کشور که با حضور ۱۴ تیم از سراسر کشور در بندر انزلی برگزار شد تیم کندوان شمال نور با هدایت نیما‌فرخ‌منش مربی کاربلد بابلی با غلبه بر رعد پدافند اصفهان بر سکوی سوم این مسابقات ایستاد.

کندوان نور با کادر فنی مقتدر و با حضور بزرگانی چون نقی ذکایی مدیر فنی و علی ‌نائیجی از آمل و علی صادقی ساروی دو دستیار ‌منش با بازی‌های شایسته از کیان والیبال مازندران دفاع کردند و با شایستگی در جایگاه سوم ایستادند.

*انتخاب رئیس هیأت بیماران خاص و پیوند اعضا مازندران

مجمع انتخابات هیأت بیماران خاص و پیوند اعضا با حضور رنگرز بعنوان رئیس مجمع، موسوی دبیر فدراسیون و اعضای مجمع برگزار و ابراهیم کیایی با کسب ۲۱ رای برای ۴ سال بعنوان رئیس هیأت بیماران خاص و پیوند اعضا انتخاب شد.

*درخشش مازندران در رقابت‌های مچ‌اندازی با ۱۹ مدال

مازندران ۱۹ مدال گرفت تا در مجموع رده‌های سنی در جایگاه دوم‌ مچ‌اندازی کشور بایستد حال آنکه اگر در نتیجه تیمی طلا شماری شد والا مازندران عنوان قهرمانی در تمامی رده‌های سنی را بدست می‌آورد.

علی مدانلو قهرمان اسبق تیمی را در رقابت‌ها شرکت کرد که مدال‌های متعددی رفت و در تمامی رده‌های سنی مدعی و شاخص بود.

مدانلو که مسؤولیت مچ اندازی مازندران را بر عهده دارد ترکیبی چید منسجم و متحد که برای درخشش استان خود تلاش زیادی داشتند.

پارسا حاجی پور،‌حسین حسینپور ملکشاه، حسین باقری،‌ علی اصغر پور، امید  کامیار شاملی، امیدمحمد داوود آبادی، میلاد خواجه صالحی، ابوالفضل عبدلمالکی، قربان ابراهیمی، سید حسن جمالی و سعید سقر مدال آوران مازندرانی در این رقابت ها بودند.

*نیما عالمیان در یک بازی پایاپای مقابل رنکینگ ۹۴ دنیا با حساب ۳ بر ۲ شکست خورد

در ادامه مسابقات انفرادی گرند اسمش سنگاپور ، مصاف نیما عالمیان مقابل ریکاردوی آلمانی با حساب ۳ بر ۲ به سود حریف آلمانی به اتمام رسید.

نیما گیم اول را ۱۱ بر ۹ به حریف واگذار کرد. گیم دوم با حساب ۱۳ بر ۱۱ به سود نماینده کشورمان به اتمام رسید، در گیم سوم عالمیان با نتیجه ۱۱ بر ۷ پیروز شد و در گیم چهارم مجددا این حریف آلمانی بود که با حساب ۱۱ بر ۷ به برتری دست یافت. در خاتمه گیم پنجم با نتیجه ۱۱ بر ۶ به سود حریف آلمانی به پایان رسید.

بدین ترتیب نیما عالمیان نیز از دور رقابت‌های انفرادی گرند اسمش حذف شد. رقابت‌های گرند اسمش سنگاپور از ۱۶ تا ۲۹ اسفندماه با حضور سه نماینده ایران در جریان است.

*جلسه پایانی هیأت سوارکاری مازندران برگزار شد

 رئیس جوان و پر تلاش هیأت  سوارکاری استان مازندران که در دوره تصدیش با ویروس کرونا روبرو بود، اما با تدبیر و برنامه‌ریزی گام به گام حرکت کرده تا تحول‌گرایی که وعده‌اش را داده بود به واقعیت برساند.

کولاییان که هدفش گسترش این رشته در همه شهرهای بزرگ و کوچک استان بوده حالا  به بخش‌های کوچک مازندران مستعد نگاه ویژه دارد، تا به معنای واقعی همگانی کردن این رشته را در سرتاسر این خطه ترویج دهد.

تمام تلاش هیأت مازندران بر این بود تا بی مهری‌ها که بر سوارکاری مازندران روا بود را کم‌رنگ کرده و مشکلات متعدد را ازبین برده و استان تمام عیار ورزش کشور در سوارکاری هم ویترین با شخصیت خاصش و همچنین رنگ لعاب تازه چشم نوازی و دلربایی کند .

شرایط اقلیمی این خطه می‌تواند کمک بزرگی به کولاییان و همه همکارانش باشد و بتواند با استفاده از این نعمت الهی با رویکرد تازه به سرعت مدال‌های مختلف را بنام مازندران سند بزنند.

*مردان تکواندوکار مازنی از جام فجر ۷ مدال کسب کردند

روز نخست تکواندوکاران یک طلا، یک نقره و ۳ برنز توسط سروش احمدی، امیررضا صادقیان، عرفان بزرگی، عرفان جمشیدی و حسن بشیری کسب کرد.

علیرضا حسین‌پور، علیرضا علیخان‌زاده، علی اشکوریان، علی قدوسی و علی احمدی ۵ نماینده اوزان زوج مازندران در این دوره از رقابت‌ها بودند.

در وزن ۵۸- کیلوگرم علیرضا حسین‌پور و علیرضا علیخانزاده با ۳ برد مقابل حریفانشان در نیمه نهایی به مصاف هم رفتند و در نهایت حسین‌پور راهی فینال شد بر سکوی قهرمانی ایستاد و علیخان‌زاده به مدال برنز رسید.

در وزن ۸۰- کیلوگرم علی قدوسی در گام‌نخست و علی اشکوریان در بازی دوم امتیاز را واگذار کرد و در نهایت از دور رقابت‌ها خارج شدند.

در ۸۷+ کیلوگرم علی احمدی تنها نماینده مازندران نتیجه مقابل حریف آذربایجان واگذار کرد به مدال برنز رسید این دومین مدال احمدی از ۲ رویداد جام باشگاه های آسیا و جام فجر است.

اسماعیل اسماعیل پور و فرامرز اسحاقی از مربیان همراه مازندرانی در کنار تکواندوکاران در رویداد بین‌المللی جام‌فجر هستند.

*بابلی‌ها فاتح مسابقات بدمینتون رده ١٣ و ١٧ سال مازندران

مسابقات بدمینتون رنکینگ زیر ۱۳ و زیر ۱۷ سال استان مازندران (آقایان) با شرکت ورزشکارانی از بهشهر، گلوگاه، ساری، میاندورود، قائم‌شهر، بابل، آمل و چالوس به میزبانی هیأت بدمینتون شهرستان بابل در تاریخ ۶ اسفند ماه در دو سالن مجزا به صورت همزمان بدلیل سلامتی ورزشکاران برگزار کردید که در پایان نتایج ذیل بدست آمد:

رده سنی زیر ۱۳ سال:
مقام اول: محمد میکانیکی از بابل
مقام دوم: سبحان صفری از بابل
مقام سوم: آرین شمس از بابل
مقام چهارم: عرفان رهنما از بابل

رده سنی زیر ۱۷ سال:
مقام اول: پارسا اکبری از قائم‌شهر
مقام دوم: رامتین حکمتی‌نیا از بابل
مقام سوم: محمدمهدی رضائی از بابل
مقام چهارم: ایلیا عبدی از میاندرود

*ستارگان بابلسر قهرمان نیم‌فصل لیگ‌برتر دراگون‌بوت

در این مسابقات باشگاه‌های سایپا تهران، خروشان انزلی، هردیا کرد، ملوان انزلی، دریانوردان بوشهر، سکان تهران، ستارگان بابلسر و کانو کردستان در این دوره لیگ دراگون‌بوت حاضر بودند. این رقابت‌ها در مواد ۲۰۰ متر، ۵۰۰ متر و ۱۰۰۰ متر (۴ در ۲۵۰ متر) در دور مقدماتی و فینال انجام شد.

در پایان مسابقات ستارگان بابلسر با ۳۱ امتیاز قهرمان نیم‌فصل شد، کانو کردستان با ۳۰ امتیاز در جایگاه دوم ایستاد و ملوان انزلی با ۲۷ امتیاز رده سوم را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/۸۶۰۵۹/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول