اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  صنفی فرهنگی

معتمدی: پتانسیل فوق‌العاده انقلاب اسلامی باید تبیین شود

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه پتانسیل انقلاب اسلامی باید تببین شود، گفت: ببینید چگونه با تهدیدها مشکلاتی برای نظام درست کردند اما انقلاب روزبه روز تنومندتر به حیات خود ادامه می‌دهد؛ اینها باید تبیین شود.

معتمدی: پتانسیل فوق‌العاده انقلاب اسلامی باید تبیین شود

عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در نشست «نقش دانشگاهیان در جهاد تبیین؛ عرصه‌های پیش رو برای تبیین و روایت‌گری دستاوردهای کشور» که در خبرگزاری فارس برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه کدام ظرفیت‌ها و دستاوردها در کشور نیاز به روایت‌گری دارد، گفت: به نظرم اصلی‌ترین ظرفیت ما «انقلاب اسلامی» است  یعنی خود انقلاب اسلامی نیاز به تبیین دارد، احتیاج به روایت گری دارد، انقلاب اسلامی در واقع فوق العاده است چرا که تمام معادلات جهانی را به هم زد.

وی افزود: اینکه همه مردم بخصوص نسل جدید در جریان اهداف، پیامدها ی پیروزی انقلاب و رخدادهای انقلاب اسلامی قرار بگیرند اصلی‌ترین مسأله است که براساس گفته امام خمینی(ره) در آن یک حرکت جهادی و اسلام ناب محمدی است، بنابراین هم اسلام و هم انقلاب نیاز به تبیین دارند.

معتمدی ادامه داد: این مسائل باید تبیین شود که امروز انقلاب اسلامی چه کرده، چقدر انسان‌ها تحت تاثیر انقلاب اسلامی حرکت کردند و به جنبش وا داشته شدند، انقلاب اسلامی پتانسیل فوق العاده‌ای است که به نظرم باید تببین شود.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: انقلاب اسلامی آنقدر غنی است و دستاورد دارد که باید در جهان تبیین شود چرا که منطق انقلاب اسلامی با فطرت انسان ها سازگار است، این منطق انقلاب اسلامی است که قدرت بزرگی در جنوب لبنان ایجاد کرده و اسرائیل را به زانو درآورده است.

به گفته وی، اینکه تعداد قشر تحصیلکرده ما و دانشجویان تحصیلات تکمیلی ما نسبت به قبل انقلاب بسیار تغییر کرده و افزایش چشمگیری داشته باید تبیین شود، این موفقیت‌ها با توانایی درونی نیروهای خود جوانان مملکت اتفاق می‌افتد، در قسمت علوم پزشکی نیز موفقیت‌های زیادی داشتیم، شما دقت کنید در حال حاضر در بخش علوم پزشکی برای کدام بیماری مردم مجبور هستند به خارج از کشور بروند؟ تقریبا هیچ کدام، بنابراین عالی‌ترین تخصّص‌ها در کشور وجود دارد.

معتمدی با اشاره به تخصص‌هایی که در اقصی نقاط این مملکت وجود دارد، عنوان کرد: دستاوردهایی نظیر دسترسی به آموزش، دسترسی به بهداشت، امید به زندگی در ایران باید تبیین شود.

 

* نهاد خانواده از اصلی‌ترین دستاوردهای انقلاب است

وی افزود: این موفقیت‌ها در انقلاب اسلامی از انسان سازی اتفاق افتاده و این مسأله‌ای است که دنیا از آن رنج می‌برد، می‌توان گفت نهاد خانواده از اصلی‌ترین دستاوردهای انقلاب است و باید روی اینها کار کرد، اینها در واقع منبعث از آموزه های اسلامی ما هستند که ما این نهاد خانواده را باید حفظ کنیم، ما افکار و اندیشه‌ها را باید حفظ کنیم، انقلاب اسلامی یک انقلاب روبه جلو است، اصلا نگاه کنید نظریه مقام معظم رهبری نظریه جهاد انقلابی است یا نظام انقلابی.

معتمدی با بیان اینکه این نظام یک نظام زنده است، گفت: ببینید چگونه با  تهدیدها مشکلاتی برای نظام درست کردند،  اینها باید تبیین شود، مشکلات اقتصادی ایجاد کردند، مشکلات نظامی ایجاد کرده اند، اما انقلاب روزبه روز تنومندتر با قدرت بیشتری به حیات خودش ادامه می‌دهد، به نظرم اینها از آن بحث‌هایی است که احتیاج به تبیین دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول